تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
به دستور پلیس اماکن

ترنجستان پلمب می‌شود

پلیس اماکن دستور به پلمب فروشگاه «ترنجستان سروش» داده است.
کد خبر: ۹۷۹۲
ترنجستان پلمب می‌شود

اخبار معاصر: سعید مکرمی مدیر این فروشگاه اعلام کرد که فروشگاه ترنجستان سروش به اتهام واهی و بیشتر براساس یک سوءتفاهم توسط پلیس اماکن اخطار پلمب دریافت کرد و پیگیری‌های بعدی راه به جایی نبرده و اقدامات قانونی نیز راهگشا نبوده است.

وی در توضیح این خبر افزود: 25 بهمن ماه 94، مأموری از اداره اماکن به فروشگاه آمده و به جلدهای کتاب‌های یک نشر با موضوع خانواده و ازدواج و با طرح جلد قلب و پس از آن به جعبههای کادوی فروشگاه ایراد گرفت و آنها را تبلیغ و ترویج فرهنگ غربی ولنتاین، نامید.

ترنجستان پلمب می‌شود

مکرمی اضافه کرد: توضیحات ما مبنی بر تطبیق جلد با موضوع کتاب و عدم ارتباط آن با اتهام وارده، راهگشا نبود. به هرحال فروشگاه ترنجستان سروش، فروشگاه جامع کتاب و محصولات فرهنگی است که در طول سال با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی کتاب و محصولات فرهنگی را در حوزههای بزرگسال و کودک و نوجوان عرضه میکند و عرضه جعبه کادو نیز برای کتاب‌های نفیسی همچون قرآن کریم و قابهای مذهبی فروشگاه، الزامی است. اما توضیحات بنده به مامور محترم اماکن مورد قبول واقع نشده و وی همه آنها را ظاهرسازی خواند.

مکرمی هدف و دغدغه اصلی فروشگاه ترنجستان سروش را عرضه کتاب و محصولات فرهنگی بومی و ایرانی، ذیل گفتمان انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: ما همه این توضیحات را به مامور اماکن دادیم و حتی موضوعات اصلی و محوری کتاب‌های فروشگاه را نیز بیان کردیم اما خب تاثیری نداشت.

وی در پایان اذعان کرد که از مسیر قانونی، فرآیند جلوگیری از پلمب را نیز طی کرد و نامه جلوگیری از پلمب اتاق اصناف تهران را در تاریخ 94/12/3 تسلیم اداره مرکزی اماکن کرده ولی با این­حال مسئولان مربوطه دستور توقف اجرای حکم را ندادهاند.

ترنجستان پلمب می‌شود

بر اساس این گزارش ترنجستان سروش از زمره موفقترین فروشگاههای کتاب و محصولات جبهه فرهنگی انقلاب است که در مدت عمر کوتاه خود توانسته تاثیری خوبی در جریان عرضه و توزیع کتاب و محصولات ایرانیاسلامی بگذارد. حال جای تعجب است که چرا دستگاه‌های نظارتی به جای برخورد با عرضه کتاب‌های غیرقانونی و افست، در کنار خیابانها و حتی برخی کتابفروشی‌ها، در نازلترین سطح و شاید غرض ‌ورزانه برخورد میکنند!


انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز