تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵

هشدار بیمه مرکزی برای خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث

معاون بیمه مرکزی به دارندگان وسایل نقلیه هشدار داد برای خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث هر چه سریعتر اقدام کنند زیرا ماه حرام ( رجب) از هفته آینده آغاز شده و نرخ دیه افزایش می یابد.
کد خبر: ۹۸۲۱

اخبار معاصر: رحیم مصدق امروز چهارشنبه در نشستی خبری گفت: با توجه به آغاز ماه حرام (رجب) از ابتدای هفته آینده و افزایش نرخ دیه هر فرد به دو هزار و ۵۳۰ میلیون ریال (۲۵۳ میلیون تومان) دارندگان وسایل نقلیه برای خرید الحاقیه اقدام کنند.

وی افزود: بیمه نامه هایی که هم اکنون در اختیار دارندگان وسایل نقلیه است دارای سقف دیه دو هزار و ۲۰۰ میلیون ریال(۲۲۰ میلیون تومان) است و بنابراین حدود ۳۳۰ میلیون ریال(۳۳ میلیون تومان) برای هر فرد کسری پوشش دارد. اگر در جریان یک حادثه فردی فوت کند مابه التفاوت آن عدد قابل توجهی است که باید توسط افراد پرداخت شود، بنابراین ضروری است دارندگان وسایل نقلیه نسبت به خرید الحاقیه اقدام کنندهشدار بیمه مرکزی برای خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث.

مصدق با بیان اینکه مهلت خرید الحاقیه تا اوایل هفته آینده به معنی آن نیست که بعد از ۲۱ فروردین ماه الحاقیه فروخته نمی شود، گفت: شرکت های بیمه پس از این زمان نیز الحاقیه می فروشند، اما دارندگان وسایل نقلیه باید این امر را مدنظر قرار دهند که در این فاصله ریسک حوادث برای آنها افزایش می یابد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: با توجه به این که ریاست قوه قضاییه قبل از پایان سال گذشته مبلغ ریالی را اعلام کرد، تکلیف شرکت های بیمه و مردم مشخص شد بنابراین شرکت های بیمه متقاضی بودند براساس نرخ مصوب سال ۱۳۹۰ هیات وزیران حق بیمه را تعیین کند که این رقم ۲۰ درصد مجموع تعهدات است.

وی افزود: به عنوان مثال حق بیمه برای یک خودروی چهارسیلندر نیم درصد تعهدات بدنی است یعنی ۱۹۰ میلیون تومان است که این رقم برای ماه های حرام یک سوم اضافه می شود و به رقم ۲۵۳ میلیون تومان می رسد.

به گفته مصدق، حق بیمه خودروهای چهار سیلندر در این صورت ۱۳ میلیون ریال(یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) است اما با مذاکراتی که با شرکت های بیمه داشتیم و با توجه به وضعیت جامعه و همراهی با سیاست های دولت در جهت کاهش بیشتر نرخ تورم از شرکت ها خواستیم که از این موضوع صرف نظر کنند و متناسب با افزایش نرخ دیه در سال ۱۳۹۵ اقدام کنند، بنابراین به جای پرداخت ۱۳ میلیون ریال (یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) حق بیمه، ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال ( ۹۳۵ هزار تومان) حق بیمه دریافت می شود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۳ زیان شخص ثالث ۱۲ هزار میلیارد ریال(یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان) بوده است گفت: حق بیمه شخص ثالث ۱۵ درصد رشد یافته است.

هشدار بیمه مرکزی برای خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث

معاون بیمه مرکزی با اشاره به قانون جدید بیمه شخص ثالث گفت: در صورت نهایی شدن این قانون، بیمه گذاران از سال های بعد نیازی به خرید الحاقیه ندارند و با یک بار خرید بیمه نامه شخص ثالث دیگر نیازی به خرید الحاقیه نخواهند داشت.

مصدق خاطرنشان کرد: در صورتی که خسارتی اتفاق بیفتد مبلغ خسارت به صورت یوم الاداء (روز پرداخت) که سقف آن بیشتر باشد توسط شرکت بیمه پرداخت می شود و در نهایت مابه التفاوت توسط صندوق تامین خسارت های بدنی تهاتر خواهد شد. این در حالی است که تاخیر در پرداخت این خسارت ناشی از قصور شرکت بیمه نباشد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز