تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°

۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

سند حمایت شاه سعودی از القاعده در افغانستان

بررسی های بعمل آمده نشان می دهد که سلمان پادشاه آل سعود مسئول اصلی حمایت از گروه تروریستی تکفیری "القاعده" در کشور افغانستان بوده است.
کد خبر: ۹۸۵۴
اخبار معاصر: بررسی های بعمل آمده نشان می دهد که سلمان پادشاه آل سعود مسئول اصلی حمایت از گروه تروریستی تکفیری "القاعده" در کشور افغانستان بوده است.

سند حمایت شاه سعودی از القاعده در افغانستان

بنابر این گزارش، یکی از فعالان رسانه ای سوری با انتشار تصویری از روزنامه "الحیات" وابسته به دربار آل سعود از نقش محوری سلمان شاه سعودی در حمایت مالی، آموزشی و تسلیحاتی از گروه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده در جریان جنگ افغانستان پرده برداشته است. در مطلب منتشر شده از سوی الحیات تصاویری از حضور سلمان شاه عربستان در راس موسسه ای برای جمع آوری کمک های مالی و تسلیحاتی برای تروریستهای القاعده که در آن زمان تحت اسم مستعار "مجاهدین عرب - افغان" علیه نیروهای شوروی سابق در حال جنگ بودند به نمایش در آمده است. لازم به ذکر است که عربستان سعودی منشا اصلی فکری و سازمان دهنده مستقیم گروه های تروریستی تکفیری در سراسر جهان می باشد. سران گروه های طالبان، القاعده، داعش، بوکوحرام، الشباب و ... همگی دارای سوابق حضور و تحصیل در مدارس وهابیت مستقر در شهرهای مختلف عربستان بوده اند. رژیم عربستان از ابتدای بحران سوریه در سال 2011 نیز اقدام به حمایت های گسترده مالی و رسانه ای و تسلیحاتی از گروه های وابسته به القاعده تحت عناوین مستعار همچون "احرارالشام، جیش الاسلام، جندالاقصی، جبهه النصره، حزب ترکستان شرقی چین و ..." کرده است.
انتهای پیام
منبع: مشرق
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز