تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
ظریف در گفتگو با زوددویچه سایتونگ:

بدنبال جنگ نیستیم اما از خود دفاع خواهیم کرد

وزیر خارجه ایران در گفتگو با روزنامه ZDF ضمن تاکید بر تعهد ایران بر توافق هسته ای خاطر نشان کرد که ایران خواهان جنگ نیست، اما از خود دفاع خواهد کرد.
کد خبر: ۹۹۴۸

اخبار معاصر: محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در گفتگو با روزنامه زوددویچه سایتونگ (ZDF) در خصوص دیدار اخیر خود با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه اظهار داشت: گفتگوی خوب و سازنده ای انجام دادیم.

ظریف در ادامه درباره اقدامات لازم درقبال توافق هسته ای ایران گفت: توافق هسته ای برپایه دو اصل بنا شده است. یکی آنکه ایران را موظف به تضمین فعالیت هسته ای صلح آمیز می کند و دیگر اینکه طرفین دیگر توافق نیز باید برای به عادی سازی مناسبات اقتصادی ایران با جامعه بین الملل تلاش کند، اما این اتفاق هنوز روی نداده و چه بسا بدتر از دوران قبل از توافق هسته ای نیز شده است.

وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون ۱۵ بار بر فعالیت هسته ای ایران صحه گذاشته است، خاطر  نشان کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها بعد از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ۵ بار فعالیت های هسته ای ایران را مورد تائید قرار داده است. 

ظریف در بخش دیگری از این گفتگو ضمن انتقاد از عملکرد اروپا در قبال تعهداتش در توافق هسته ای ایران تاکید کرد: ما خواهان جنگ نیستیم، اما از خود دفاع کنیم. در عین حال مسیر گفتگو با آمریکا همواره باز است.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز