تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

شفاف‌سازی ۶ نماد بورسی| معرفی نمادها

دیروز اطلاعیه‌‌‌هایی درخصوص افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها سوی ناشران بورسی و فرابورسی در سامانه کدال منتشر شده است.
کد خبر: ۳۴۵۹۷
شفاف‌سازی ۶ نماد بورسی| معرفی نمادها


روز گذشته اطلاعیه‌‌‌های متعددی در خصوص افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها جهت رعایت اصل شفافیت از سوی ناشران بورسی و فرابورسی در سامانه کدال منتشر شد که در ادامه به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته شده است.

زپارس: شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده، ارائه کرد که بخشی از این توضیحات در خصوص روند افزایش سرمایه شرکت بود. بر این اساس در خصوص این قسمت از توضیحات، شرکت اعلام کرده است که در حال حاضر در پی تثبیت مالکیت خود از طریق اصلاح و اخذ سند مالکیت بوده و این موضوع یک پروسه اداری در حال انجام است و هیچ‌گونه دعاوی حقوقی در این خصوص مطرح نبوده و وجود ندارد. این روند (افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها) با جدیت تمام از طریق شرکت و ادارات مربوطه در حال پیگیری و انجام است که پس از حصول نتیجه با عنایت به اینکه موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌های شرکت در صلاحیت سهامداران است، در صورت صلاحدید و اتخاذ تصمیمات از طرف سهامداران قابل انجام خواهد بود. همچنین در خصوص معدن جدید و تاثیر عملکرد آن بر شرکت، گفته شده که با عنایت به اینکه بخشی از اراضی شرکت شیب‌‌‌دار بوده و قابلیت زراعی ندارد و بافت خاک آن شنی و ماسه‌‌‌ای و قابلیت استحصال برخی محصولات معدنی جهت استفاده در پروژه‌‌‌ها و راه‌‌‌های بین مزارع شرکت را دارد، بنابراین با توجه به پیگیری‌‌‌های اخذ مجوز تاکنون به دلیل عدم‌صدور مجوزهای لازم از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ادارات مربوطه به عنوان معدن تثبیت نشده است. بنابراین عدم‌افشا در این خصوص به علت عدم‌موافقت و نبود مجوزهای لازم بوده که اقدامات و پیگیری‌‌‌های لازم انجام شده است که پس از اخذ مجوز و تصویب مجمع افشا خواهد شد. در خصوص تاثیر بر عملکرد شرکت با توجه به حجم خرید شن، ماسه، مخلوط معدنی، قلوه سنگ و… و همچنین خروج نقدینگی شرکت در جهت تهیه آن در صورت اخذ مجوز و بهره‌‌‌برداری از آن برای راه‌‌‌های بین مزارع و پروژه‌‌‌ها و ابنیه و سایر استفاده‌‌‌های دیگر منجر به سرعت بخشیدن به پروژه و قابل دسترس بودن برخی نیازهای معدنی و صرفه‌‌‌جویی در هزینه‌‌‌های شرکت خواهد شد.

فلامی: شرکت لامیران نیز دلایل کاهش حجم تولید و فروش در گزارش فعالیت ماهانه مهرماه نسبت به دوره مشابه قبل را اینگونه اعلام کرد که شرکت در ابتدای سال‌جاری نسبت به سفارش روغن موردنیاز واحد تولید در بخش سنگ‌‌‌زنی برای یک دوره ۱۲ ماهه اقدام کرده، اما به دلیل عدم‌تامین مواد اولیه تولید این روغن از طرف پالایشگاه‌‌‌ها فقط ۳۰‌درصد درخواست شرکت لامیران برآورده شده است. این در حالی است که با توجه به تنها تامین‌کننده روغن، نمونه‌‌‌هایی در اختیار تولیدکنندگان دیگر قرار گرفته که در صورت توانایی نسبت به تولید و تامین این روغن اقدام کنند، اما تاکنون روغن مناسبی که خواسته‌‌‌های فنی تولید را پاسخگو باشد، دریافت نشده است. با توجه به توضیحات ارائه شده به واسطه عدم‌تامین روغن‌‌‌های موردنیاز توسط شرکت تامین‌‌‌کننده برای واحد سنگ‌‌‌زنی، واحد تولید مجبور به کاهش تولید و ظرفیت دستگاه‌های عملیات سنگ‌‌‌زنی شده است. همچنین میزان فروش به تبع تولید با توجه به موجودی کالایی شرکت کاهش یافته است.


قرن: شرکت پدیده شیمی قرن توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده ۶ ماهه در سامانه کدال منتشر کرد. اهم موارد اعلام شده شرکت به شرح ذیل است:

• افزایش قیمت چشمگیر جهانی مواد اولیه و به صورت خاص با مبدا چین علاوه بر افزایش چند برابری کرایه‌‌‌های حمل از مبدا چین.

• افزایش قیمت مواد اولیه تولید داخلی به‌خصوص محصولات پتروشیمی و معدنی که در بورس کالا عرضه می‌شود.


• عدم‌رشد متناسب قیمت فروش محصولات در مقایسه با افزایش بهای تمام شده محصولات تولید شده.

عوامل فوق باعث ایجاد وضعیت فعلی صورت‌های مالی ۶ ماهه در مقایسه با دوره به سال قبل شده است.

گشان: توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز از همکاری بانک صادرات در زمینه حمایت از سهام و تامین با شرکت خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که مدیرعامل بانک صادرات ایران در جلسه مشترکی با مدیران شرکت توسعه در محضر نماینده محترم قوه قضائیه آمادگی بانک صادرات ایران به عنوان سهامدار عمده در مورد بازارگردانی و مدیریت سهام شرکت و نیز تامین مالی و اعطای تسهیلات موردنیاز شرکت را اعلام کرد.

سدور: شرکت سیمان دورود نیز توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده مهرماه ارائه کرد. بر این اساس شرکت کاهش قابل‌توجه در حجم تولید/ فروش تجمیعی دوره فوق‌الذکر نسبت به دوره مشابه سال قبل را اینگونه عنوان کرد: کاهش تولید سیمان به دلیل قطع برق صنایع سیمان و همچنین افزایش در فروش و صادرات کالای در جریان ساخت (کلینکر) که منجر به کاهش تولید و فروش سیمان شده است. همچنین به دلیل چالش‌ها و وقفه در عرضه سیمان در بورس کالا و ابطال چند مرحله عرضه محصولات به دلیل نوسانات قیمت آن و در مقابل افزایش در مبلغ فروش بوده است.

غبشهر: شرکت صنعتی بهشهر نیز طی چند روز گذشته اطلاعیه‌‌‌ای در کدال منتشر کرد مبنی بر تحصیل سهام شرکت محصولات دریایی طعم‌آفرین صبا. به همین منظور شرکت اعلام کرد که قرارداد تحصیل ۵۱ درصد از سهام شرکت محصولات دریایی طعم‌آفرین صبا تولیدکننده تن ماهی با برند «ساحل» به مبلغ ۹/ ۳۳ میلیارد تومان از شرکت سی فود اینترنشنال هولدکو در جهت افزایش و بهینه‌سازی ترکیب محصولات تولیدی و قابل فروش شرکت صنعتی بهشهر به تایید و امضای طرفین معامله رسید.

منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز