تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
رئیس سازمان ‌محیط زیست:

حق‌آبه ۳۸ تالاب مشخص شد/ دریاچه ارومیه به شرایط نرمال نرسیده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ‌با اشاره به هزینه ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای احیای دریاچه ارومیه گفت: از برنامه احیای دریاچه ارومیه ۱.۵ سال در مجموع عقب هستیم.
کد خبر: ۱۰۷۶۵
رئیس سازمان ‌محیط زیست در گفت‌وگو با تسنیم: حق‌آبه 38 تالاب مشخص شد/ دریاچه ارومیه به شرایط نرمال نرسیده است

اخبار معاصر: عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ‌با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران محیط  زیست گرفتن حق‌آبه تالاب‌ها و محیط زیست است، اظهار داشت: این حق طبیعی محیط زیست بوده و ‌نباید در زمان سیل و بارندگی فقط  تامین شود.

وی با بیان اینکه حقابه تالاب‌ها باید همچون سهمیه آب کشاورزی و آب شهری رعایت شود و در زمان کاهش آب سدها حق نداریم سهم تالاب‌ها را به کشاورزی بدهیم، افزود:‌ با همکاری وزارت نیرو تاکنون حق‌آبه 38 تالاب مشخص شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به کاهش 46 میلیارد مترمکعبی آب تجدیدپذیر کشور تصریح کرد: اگر مدیران دست روی دست بگذارند به‌طور قطع حق‌آبه‌ای به محیط زیست داده نخواهند شد، زیرا در همه جای کشور حتی در استان‌های گیلان و مازندران، تلاش بر گرفتن ‌حق‌آبه‌هاست.

کلانتری درباره وضعیت دریاچه ارومیه بیان داشت: پارسال نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان در دریاچه ارومیه هزینه شد با این حال این دریاچه هیچ‌گاه به شکل واقعی خود که در شرایط عادی 20 میلیارد متر مکعب آب داشته باشد، نرسیده است.

وی با اشاره به عقب ماندن سازمان در احیاء دریاچه ارومیه اظهار داشت: از برنامه احیاء دریاچه ارومیه، یک و نیم سال در مجموع عقب هستیم.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز