تهران ۷.۹۹° كمينه ۵.۷۹°  بیشینه ۷.۹۹°
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد :

تعداد تست‌های روزانه برای شناسایی ویروس کرونا افزایش می‌یابد .

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تلاش این وزارتخانه و حمایت دولت برای افزایش تعداد تست‌های روزانه برای شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۵۵

به گزارش معاصر و به نقل از ایرنا ، سیما سادات لاری روز یکشنبه  در خصوص صحبت‌های رییس جمهوری در جلسه روز گذشته (شنبه) ستاد ملی مقابله با کرونا درباره افزایش تست‌های روزانه کرونا بیان کرد: تلاش وزارت بهداشت این است که با حمایت دولت، ظرفیت تست‌های کرونا در آزمایشگاه‌های کشور افزایش یابد. هرچند مشکلات ناشی از تحریم و مسائل اقتصادی وجود دارد، اما تلاش می‌کنیم با قول‌هایی که از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده، تعداد تست‌های روزانه کرونا افزایش پیدا کند. 


وی ادامه داد: اقداماتی برای استفاده از تست‌های آنتی ژن نیز در حال انجام است و امیدواریم به نتایج مطلوبی در این زمینه نیز برسیم. 


لاری گفت: البته وقتی در پیک کرونا باشیم، انجام تست‌های زیاد نمی‌تواند موثر باشد. در حال تهیه تجهیزاتی هستیم که بتوانیم تعداد تست‌های روزانه کرونا را در کشور از ظرفیت حال حاضر افزایش بدهیم. 


معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: البته باید توجه کرد که انجام تست کرونا به تنهایی کافی نیست و باید مسائل قرنطینه به موقع را نیز اجرا کرد. 


شایان ذکر است ، رییس جمهوری روز گذشته (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره افزایش تست‌های روزانه کرونا در کشور گفت: خیلی مهم است که بیمار را سریع کشف کنیم و راه آن این است که تست‌هایی که انجام می‌دهیم را گسترش دهیم. با وزیر بهداشت صحبت و امروز اعلام کردیم که آماده‌ایم ۱۰ هزار تست علاوه بر تست‌های روزانه انجام شود و بودجه آن را تامین می‌کنیم. 


پایان پیام/

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز