تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
زرین دست افشا کرد:

شاهد تحمیل نظر در کمیته انتخاب بوده‌ام /گزینه‌های اسکاری ما همه فیلم‌های متوسطی هستند

علیرضا زرین‌دست با اشاره به گزینه‌های سینمای ایران برای حضور در آکادمی اسکار تأکید کرد که امسال همه گزینه‌های مورد نظر برای اسکار فیلم‌های متوسطی هستند.
کد خبر: ۱۱۰۵۸

به گزارش معاصر و به نقل از برنا، علیرضا زرین‌دست فیلمبردار سینما اظهار داشت: روند درست انتخاب نماینده ایران در آکادمی اسکار به نظر من یک رأی‌گیری کامل از تمام اعضای خانه‌سینما است به شکلی که ما نماینده‌مان را می‌توانیم در یک شرایط آکادمیک انتخاب کرده و به اسکار بفرستیم و قطعاً در این شرایط به نتیجه بهتری خواهیم رسید. 


زرین‌دست تصریح کرد: انتخاب نماینده ایران توسط بنیاد سینمایی فارابی با مصلحت‌های دولتی همراه است و مسائل مصلحتی بسیاری در نظر گرفته می‌شود که در بسیاری مواقع باعث می‌شود فیلم مهمی از کشور ما کنار گذاشته شود. فکر می‌کنم بسیاری از اهالی سینما با من هم عقیده باشند که بهتر است انتخاب نماینده ایران در آکادمی اسکار بر عهده بخش خصوصی و اهالی سینما گذاشته شود. 


او افزود: زمانی که من در کمیته انتخاب نماینده ایران در آکادمی اسکار حضور داشتم فیلمی انتخاب شد که اکثریت اعضا با آن مخالف بودند و به نوعی نماینده بنیاد سینمایی فارابی رأی ما را وتو کرده و فیلمی به اسکار فرستاده شد که همه می‌دانستیم موفقیت کسب نخواهد کرد و به هیچ‌وجه مورد توجه قرار نمی‌گیرد. 


این فیلمبردار در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: در آن دوره مدیر امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی نظر خود را به کمیته تحمیل کرد و با وجود اینکه ما مخالف بودیم فیلمی ارسال شد که دیدیم در نهایت اتفاقی برای آن در اسکار رخ نداد. به نظر من برای جلوگیری از این اتفاقات بهتر است بنیاد سینمایی فارابی این مسئولیت را به خانه سینما واگذار کند. 


فیلمبردار فیلم سینمایی «حکم» خاطرنشان کرد: انتخاب نماینده ایران در آکادمی اسکار در صورتی که به اهالی سینما و بخش خصوصی سپرده شود هم ممکن است چندان نتیجه‌بخش نباشد چرا که به وضعیت سینمای ایران در آن سال و فیلم‌هایی که گزینه انتخاب هستند بستگی دارد. البته باید این نکته را هم مدنظر داشت که انتخاب فیلم همیشه به وضعیت روحی و درونی افراد بستگی دارد و انتخاب یک فیلم خوب کار ساده‌ای نیست. 


زرین‌دست در پایان با اشاره به فیلم‌هایی که امسال برای حضور در آکادمی اسکار مدنظر هستند، گفت: با نگاهی به فیلم‌های سینمای کشورمان در سال جاری ما گزینه‌های چندانی برای حضور در اسکار نداریم. همه فیلم‌های متوسط هستند و شاید چند اثر هم بتوان نام برد که گزینه‌های بهتری هستند اما به نظر من گزینه‌ای که با فاصله از دیگر فیلم‌ها، گزینه مناسب و امیدوارکننده‌ای باشد، وجود ندارد. فکر می‌کنم امسال هم چاره‌ای جز انتخاب یک فیلم متوسط نداریم. 


پایان پیام/


 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز