تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
با نزدیک شدن فصل سرما

رونق بازار بخاری‌های دست دوم / خرید بخاری دست دوم خطرناک نیست؟

بازار خرید و فروش بخاری‌های دست دوم در حالی گرم شده است که نمایندگی‌ها و فروشندگان پکیج‌های دیواری از کم شدن کالا و افزایش قیمت پکیج در بازار می‌گویند. در بازار بخاری نیز وضعیت چندان تفاوتی ندارد.
کد خبر: ۱۱۰۹۵

رونق بازار بخاری‌های دست دوم / خرید بخاری دست دوم خطرناک نیست؟ 

به گزارش معاصر و به نقل از تجارت نیوز ،  نمایندگی‌های پکیج‌های دیواری می‌گویند دیگر مانند سال‌های گذشته پکیج به صورت نامحدود در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد. از سوی دیگر فصل سرما نیز از راه رسیده است و تقاضا برای وسایل گرمایشی خانه بیشتر شده است.

 

اما آنطور که اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید کالای تولیدی این روزهای کشور جوابگوی نیاز همه استان‌های کشور نیست. 

او می‌گوید: «تصور برخی از فروشندگان این است که وضعیت مانند قبل از تحریم است و انبارها پر از کالا است. اگر فروشنده‌ای کالا دارد باید آن را در اختیار خریدار قرار دهد و نگوید ندارم.» 


به نظر می‌رسد همه این موضوعات دست به دست هم داده است تا قیمت وسایل گرمایشی دچار نوساناتی شود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد توجه برخی از مردم به سمت بخاری‌های دست دوم گازی و برقی جلب شده است. در همین مورد یکی از فروشندگان می‌گوید: «قیمت‌ها آنچنان بالاست که ترجیح مردم کالای کارکرده و دست دوم است. هر کسی توان خرید پکیج نو را ندارد. همه مشتری‌ها اصرار می‌کنند که به آنها تخفیف بدهیم تا بتوانند یک وسیله گرم‌کننده برای خانه خود بخرند.» 


استفاده از پتوهای بیشتر به جای بخاری! 


بررسی آگهی‌های فروش نشان می‌دهد در حال حاضر قیمت بخاری گازی کارکرده حدود 700 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان است. اما آنطور که یکی از فروشنده‌ها می‌گوید برخی از مردم قدرت خرید حتی بخاری دست دوم را ندارند. 

او در ادامه می‌گوید: «کسی را می‌شناسم که از سرما به خود می‌لرزید اما توان خرید هیچ وسیله گرم‌کننده‌ای را نداشت. موضوع این است که قیمت بخاری هم زیاد شده است. مردم چهارتا پتو روی خود می‌کشند و سرما را تحمل می‌کنند 

حالا سوال این است که روی آوردن مردم به بخاری‌های کارکرده فارغ از صرفه اقتصادی، خطرناک نیست؟ 

 


رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید: « مردم باید در استفاده از لوازم استادارد دقت کنند. یک بخاری غیراستاندارد می‌تواند یک مجتمع را نابود کند. مردم قبل از استفاده از وسایل خانگی و گرم‌کننده حتما از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند تا اتفاق خطرناکی روی ندهد.» 


یکی از فروشندگان پکیج و بخاری می‌گوید: «احتمال اتصالی در بخاری‌های برقی کارکرده بالاتر است.» اما کافی است تا سری به سایت‌های فروش بخاری‌های کارکرده بیندازید. لیست بلندی از خرید و فروش این کالاها را نشان می‌دهد. یکی از کسانی که بخاری برقی خود را برای فروش آگهی کرده است، می‌گوید: «چهار سالی می‌شود که خودم از آن استفاده می‌کنم، مصرف برقش بالاست ولی خب قیمت چندانی ندارد، 200 هزار تومان.» 


با همه این خطرها و گرانی‌ها آنچه که برجاست نیاز مردم به وسایل گرم‌کننده برای فصل سردی است که هنوز در ابتدای آن هستند. باید دید مسئولان مرتبط برای این موضوع چه تدبیری خواهند داشت. 


پایان پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز