تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

رونمایی از مجموعه «تهران از منظر هنرمندان»

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از شش کتاب درباره سرمایه‌های نمادین تهران با عنوان «تهران از منظر هنرمندان» رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۶


 

رونمایی از مجموعه «تهران از منظر هنرمندان» 

به گزارش معاصر، بر اساس خبر رسیده، انتشارات علمی و فرهنگی با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از شش عنوان کتاب از مجموعه کتاب‌های‌ سده رونمایی می‌کند و به بهانه آن، به تهران از منظر هنرمندان می‌پردازد. 

مجموعه کتاب‌های سده به تقویت هویت تهران و کسانی که در شکل‌گیری این هویت نقش برجسته‌ای داشته‌اند، در بازه زمانی یکصدساله پرداخته و شامل «صد سال نقاشی در تهران»، «صد سال عکاسی مناظر شهری»، «صد سال گرافیک در تهران»، «صد سال کاریکاتور در تهران»، «صد سال شعر در تهران» و «صد سال نویسندگی در تهران» است. این مجموعه به دنبال معرفی افرادی است که در شکل‌گیری تصویر و برند امروز  تهران نقش داشته‌اند 

شهردار تهران در مقدمه این مجموعه نوشته است:  «این مجموعه گامی است که شاید نقطه شروع آن را بتوان ثبت و معرفی این سرمایه‌های نمادین و تأثیرگذار برشمرد. شخصیت‌ها و آثاری که بر بستر شهر یا متأثر از این شهر به وجود آمده و بالیده‌اند و امروز میراث و سرمایه‌ای هستند که برای فرزندان ماست و بخش مهمی از هویت و تاریخ شهر و کشور ما را نمایندگی می‌کنند 

 
سلسله نشست های تهران از منظر هنرمندان به این شش کتاب محدود نخواهد بود و در ادامه با عنوان‌های دیگر و منظرهای دیگر نیز ادامه خواهد داشت.   

این نشست‌ها به صورت مجازی و بدون حضور حاضران  در استودیو انتشارات علمی فرهنگی برگزار و از طریق شبکه شهر و آپارات و دیگر پلتفرم‌های مجازی پخش می‌شود. 

 

پایان پیام/ 


انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز