تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
برنامه تلویزیونی «نقد سینما» بررسی می کند:

اقتصاد سینما در دهه‌ای که گذشت

برنامه «نقد سینما»، این هفته جمعه هفتم آذرماه ساعت ۲۲ به بررسی و تحلیل مفهوم اعتراض در سینمای ایران با نگاهی به آثار «ابراهیم حاتمی‌کیا» کارگردان با سابقه سینما می‌پردازد.
کد خبر: ۱۲۲۰۳
نقد سینما این هفته با یک پرونده و یک گفتگوی ویژه روی آنتن می‌رود. در بخش ابتدایی این برنامه با میزبانی امیررضا مافی، آرش خوشخو و سعید هاشم زاده مفهوم اعتراض در سینمای ایران بررسی خواهد شد و در ادامه گفتگو، اعتراض در آثار ابراهیم حاتمی کیا کارگردان با سابقه سینمای ایران مورد بحث و تحلیل قرارخواهد گرفت.
نقد سینما به بهانه سال پایانی دهه نود و نزدیکی به ایام آخرین جشنواره فیلم فجر در این دهه، در چهارمین برنامه از سلسله گفتگوهای بررسی دهه نود، با حضور امیرحسین علم الهدی، مدیرفرهنگی و کارشناس سینما درباره اقتصاد در سینمای دهه نود ایران، گفتگو خواهد شد.  
قسمت های دیگر برنامه این هفته شامل بخش رویدادها با حضور علیرضا مرادی روزنامه نگار سینمایی و حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مجلس شورای اسلامی با موضوع طرح تحقیق و تفحص از جشنواره های برگزار شده توسط وزارت ارشاد از جمله جشنواره فجر و نیز میز آموزش فیلمسازی بهروز افخمی با موضوع اقتباس در سینما خواهد بود.
برنامه «نقد سینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری، جمعه هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه پنج روی‌ آنتن می‌رود.

چند طرح اقتصادی مجلس درحال تصویب است؟

برنامه تهران ۲۰ امشب (چهارشنبه۵ آذرماه) با حضور دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. این برنامه به بررسی طرح های مربوط به بازار سرمایه و کلیات قانون بودجه سال ۹۹ خواهد پرداخت.
تهران ۲۰ روزهای زوج با اجرای محمد دلاوری و روزهای فرد با اجرای علی مروی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما میهمان خانه های مردم ایران خواهد بود.
 این برنامه کاری از گروه تهران و شهروندی است که به تهیه کنندگی حسن نظری و با سردبیری محمد محسن فیضی پور روانه آنتن شبکه پنج سیما می شود.

حماسه سازان واقعی عصر ظهور به روایت «عطر عاشقی»

برنامه عطر عاشقی شبکه پنج سیما، جمعه ۷ آذرماه به مناسبت روزنیروی دریایی با موضوع سربازان امام زمان(عج)حماسه سازان واقعی عصر ظهور از ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

عطر عاشقی با حضور حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده کارشناس موضوعات مذهبی به تبیین و بررسی موضوع سربازان امام زمان (عج )حماسه سازان واقعی عصر ظهور می پردازد و حاج سید جواد میری با نوای گرم و دلنشین تلاوت زیارت آل یس را برای حاضران و بینندگان قرائت می کند. حضور شاعران آیینی برای قرائت اشعار مهدوی و... از جمله بخش های دیگر این برنامه به شمار می رود.

برنامه تولیدی عطر عاشقی کاری از گروه معارف شبکه پنج سیما است که غروب جمعه هر هفته به تهیه کنندگی و کارگردانی سید ناصر سجادی و با اجرای سید رضا نواب ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن می رود.

همراه با برنامه های شبکه ورزش سیما

همزمان با تعطیلی دو هفته ای در برخی شهرهای کشور از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ، شبکه ورزش سیما سعی دارد تا با پخش برنامه های ویژه ورزشی گذران روزها را به کام مخاطبان خود شیرین نماید. پخش زنده مسابقات اسکی ۲۰۲۰ و فرمول یک ۲۰۲۰ ، برنامه های زنده لذت فوتبال و کوه گشت ، مجله لیگ قهرمانان اروپا ، به همراه دیگر برنامه های ثابت روزانه شبکه ورزش سیما در این ایام روی آنتن می رود.

آموزش ورزش، باشگاه خونگی، دنیای ورزش و دیگر برنامه های ساعت ۹ صبح : شهرآورد ، ساعت ۱۰.۳۰ صبح : ورزش تعطیل نیست؛ ساعت ۱۱ : مستند فرمول یک ، رانندگی برای بقا؛ ساعت ۱۲ : مسابقات فوتبال اروپایی و ساعت ۱۹ : منتخب ویدیو چک نیز متناسب با این ایام پخش می شوند.

حضور «بچه های عباس» در شبکه یک

مستند داستانی بچه های عباس به کارگردانی عباس رحمانیان امروز از شبکه یک پخش می شود. این مستند روایتی است از زندگی شهید عباس هنرور، که با جذب جوانان مستعد و کار مستمر و منظم، موفق به تربیت نسلی انقلابی و مثمر ثمر شد.
در این مستند که امروز ساعت ۴۰ : ۱۶ دقیقه پخش می شود، سعی شده است در ۳۰ دقیقه، الگوی موفق کار تشکیلاتی و جهادی به تصویر کشیده شود.
شهید عباس هنرور یکی از جوانان انقلابی متولد ۱۳۳۳بود که در جنگ تحمیلی و در عملیات والفجر ۸ در سن ۳۲ سالگی به شهادت رسید.

گرامیداشت کامبوزیا پرتوی در شبکه مستند
شبکه مستند چهارشنبه ۵ اذر ساعت ۲۱ با پخش مستند پشت پنجره ها به تهیه کنندگی سیدمازیار هاشمی و کارگردانی بیژن اعرابی یاد و خاطره  کامبوزیا پرتوی را گرامی می دارد.
پشت پنجره ها از سری مجموعه مستند رخ  تولید شبکه مستند سیما پرتره ای از  مرحوم کامبوزیا پرتوی است و به  مرور فصل هایی از زندگی شخصی و حرفه ای این هنرمند پرداخته است.
پرتوی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس باسابقه سینمای ایران، سه شنبه ۴ آذر  بر اثر عوارض ابتلاء به کرونا در تهران درگذشت.
این هنرمند خالق آثار ماندگاری چون گلنار، گربه آوازخوان و بازی بزرگان و .. است از دیگر فعالیتهای او می توان به  ساخت فیلمهای افسانه دو خواهر، ماهی، کافه ترانزیت، کامیون و … و نویسندگی فیلمنامه‌های مختلفی مثل گل پامچال، ایستگاه متروک، خیابان های آرام، دیشب باباتو دیدم آیدا، فراری و… اشاره کرد.
پرتوی سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را برای فیلم‌های من ترانه ۱۵ سال دارم، کافه ترانزیت، فراری و کامیون از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده بود.
این مستند امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می شود و بازپخش آن روز بعد ساعت  ۹ خواهد بود.

ویژه برنامه مهمانی «به خانه بر می گردیم» جمعه ۷ آذر ماه ساعت ۱۰:۱۵ میزبان استاد نصرالله مدقالچی گوینده و پیشکسوت دوبله ایران خواهد بود. استاد مدقالچی یکی از باسابقه ترین دوبلورهای ایران است، او در طول سالهای هنری خود با صدای ماندگارش به جای  شخصیتهای معروف بسیاری گویندگی کرده است .
استاد مدقالچی خالق صدای شخصیت های ایلای والاک (زشت) در فیلم خوب بد زشت، جین هاکمن در فیلم نابخشوده،جفری راش در فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب، ابوسفیان در فیلم محمد رسول‌الله، کاپیتان هادوک در فیلم ماجراهای تن‌تن، آنتونی هاپکینز در فیلم‌های نقاب زورو و سکوت بره‌ها و افسانه‌های پائیزی و بازیگرانی همچون شون کانری ، پیتر اتول ، بودا اسپنسر و  درمجموعه مورد علاقه بچه ها آن شرلی با موهای قرمز به عنوان سرپرست گویندگان و نریتور خوش درخشیده است.
با این صداپیشه خوش آوازه ایران در مهمانی به خانه بر می گردیم پیرامون جایگاه دوبله در ایران، تفاوت ژانرهای مختلف در سلیقه مخاطبان ، راه های موفقیت و ماندگاری یک صدا و ... گفتگو خواهد شد.
همچنین در بخش تماشایی این برنامه، مهدی یدالهی خواننده جوان کشورمان و حبیب قلایی خواننده خوش صدای لری حضور خواهند داشت.
از دیگر بخشهای میهمانی به خانه برمی گردیم آموزش مهارت های زندگی با دکتر علی صدرا کارشناس مهارت های زندگی پخش نماهنگ هایی باهم بازی و... است.
نجمه راسی مربی آشپزی در مهمانی به خانه برمی گردیم طرز تهیه مربای به را به روش نوین با ترفندهای لازم به مخاطبان آموزش دهد.
گفتگو با سیما علی پور مادر عروس های ایران از دیگر بخشهای این ویژه برنامه خواهد بود.
مهمانی به خانه بر می گردیم کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیما به تهیه کنندگی علی اکبر ذاکری است که با اجرای سید مرتضی حسینی و فوژان احمدی به مدت  ۸۰  دقیقه جمعه ها تقدیم خانواده های ایران زمین می شود.

پای درد دل پدر شهید سلامت در «صبحی دیگر»

برنامه صبحی دیگر فردا پنج شنبه ۶ آذر با حضور پدر یکی از شهدای سلامت روی آنتن می رود. سعید غفاری از پدران شهدای سلامت و دکتر فرهاد فرزادی حقوق دان، از جمله میهمان های شاخص برنامه های فردا پنج شنبه ششم آذر شبکه آموزش هستند.
در روزهایی که شیوع ویروس کرونا سراسر جهان را تابع سبک زندگی منطبق با این بیماری کرده ، فردا سعید غفاری پدر یکی از شهدای سلامت میهمان برنامه صبحی دیگر خواهد بود تا گوشه ای از سختی و تلاش های بدون مضایقه کادر درمان کشورمان را برای مردم بازگو کند.
همچنین در بخش دیگری از برنامه صبحگاهی شبکه آموزش سیما، دکتر فرهاد فرزادی حقوق دان، دیگر میهمان برنامه صبحی دیگر خواهد بود تا در حوزه تخصصی خود پاسخگوی مشکلات حقوقی مخاطبان باشد.
اما در دیگر برنامه شبکه آموزش،دست اندرکاران برنامه «دکتر سلام» قرار است فردا پنج شنبه  میزبان دکتر نوا یدالله پور، دکتری تخصصی فیزیوتراپی باشند تا از طریق راه های ارتباطی برنامه  مشکلات مردم در این حوزه را واکاوی نمایند.
برنامه صبحی دیگر هر روز از حدود ساعت ۹:۲۰ به مدت ۷۰ دقیقه و برنامه دکتر سلام همه روزه از حوالی ساعت ۱۳:۵۰ به مدت ۴۰ دقیقه به صورت زنده روی آنتن شبکه آموزش می رود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز