تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
بعد از اجرای محدودیت های کرونایی

استان همدان از وضعیت قرمز خارج شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: به دلیل اجرای محدودیت های پیش بینی شده از ابتدای آبان امسال و همکاری موثر مردم این استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده است.
کد خبر: ۱۲۷۱۵
دکتر منوچهر کرمی اظهار داشت: البته به رغم خارج شدن استان همدان از وضعیت قرمز، اعمال محدودیت‌های پیش بینی شده تا ۱۵ آذر در سطح استان همچنان ادامه دارد و قرار است براساس نظر وزارت بهداشت، نحوه و شرایط اعمال محدودیت‌های جدید ابتدای هفته آینده اعلام شود. 
«براساس اعلام وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا،​​​​​ مناطق زرد با خطر شیوع متوسط، نارنجی پرخطر و قرمز خیلی پر خطر به شمار می‌آیند».

وی با اشاره به اینکه تمامی شهرستان های استان همدان در وضعیت نارنجی هستند، اضافه کرد: اجرای مطلوب محدودیت‌های پیش بینی شده از ابتدای آبان، رعایت مولفه‌های بهداشتی از سوی مردم، پیشگیری و خودداری از برگزاری مهمانی‌های داخلی، دورهمی‌ها و برگزار نکردن مجالس عزا و عروسی از جمله عوامل موثر در تغییر وضعیت استان از قرمز به نارنجی بوده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: بزرگترین اتفاقی که در زمینه اپیدمی های بیماری‌های تنفسی پیش رونده مصداق دارد این است که این اپیدمی ها همواره با هر گونه سهل انگاری و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی نظیر حضور در تجمع ها، نزدن ماسک و امثالهم مجدد، همانند آتش زیر خاکستر روشن می‌شود.

دکتر کرمی تاکید کرد: برای پیشگیری از موج اپیدمی کرونا باید به سبک زندگی پایدار مقابله با کرونا رسید همچنین باید پذیرفت که برای خرید ایمن به صورت الکترونیک و با کمترین تردد خدمات را دریافت کرد.

وی ادامه داد: اولویت قرار گرفتن رعایت پروتکل‌ها، پذیرش موضوع ارتباط و دیدار با خانواده‌ها به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای از طریق فضای مجازی، درک مسئولیت اجتماعی ضرورت مراقبت از یکدیگر بسیار با اهمیت است.

وی بیان کرد: استفاده از ماسک، تهویه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به شیوه نامه‌های ابلاغی به مقابله با کرونا در شرایط پایدار کمک می‌کند اما غفلت و سهل انگاری مجدد در رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب شکل گیری موج سنگین، شدید و بزرگتر از موج های قبلی کرونا می‌شود.

براساس آخرین آمارهای اعلام شده، شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان همدان که به حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر رسیده بود با اجرای موفقیت محدودیت ها و همچنین همراهی و همکاری موثر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، در روزهای اخیر به کمتر از ۷۰۰ نفر رسیده است. 

استاندار همدان نیز ابتدای هفته جاری در ستاد استانی مقابله با کرونا گفته بود که به دنبال اجرای محدودیت‌های کرونایی روند شیوع بیماری و آمار مبتلایان به این ویروس در استان کاهشی است.

سید سعید شاهرخی اظهار داشت: در حال حاضر روند کاهشی را در بسیاری از شاخص ها از جمله بیماران بستری و تست های مثبت کرونایی شاهدهستیم و در مجموع شاخص سرایت پذیری به زیر یک رسیده است.

وی ادامه داد: آمارهای موجود نشانه های خوبی است و در صورت منطبق کردن سبک زندگی با شرایط کرونایی می توان به این ویروس غلبه کرد که امید می رود تا پایان ۲ هفته محدودیت پیش بینی شده شاخص‌ها بهتر شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز