تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۴

مزایای چای سبز برای سلامتی

سلامتی، چای سبز آنقدر برای شما مفید است که باعث شگفتی محققان شده است.
کد خبر: ۱۲۷۶
اخبار معاصر: چای سبز آن قدر برای شما مفید است که حتی موجب تعجب محققان شده است.
محققان معتقدند، چای سبز سالمترین‌ چیزی است که می‌توان نوشید. چای سبز فراتر از یک نوشیدنی شگفت‌انگیز است. 

در بیست سال گذشته، هزاران مطالعه مزایای چای سبز را تایید کرده است.

سلول‌های سالم

چرا چای سبز اینقدر برای ما مفید است؟ نکته اصلی وجود کاتِچین است. کاتِچین‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که با آسیب‌های سلولی جنگیده و حتی از این آسیب‌ها پیشگیری می‌کنند. چای سبز قبل از فروش تحت فراوری چندانی قرار نگرفته و بنابراین سرشار از کاتچین‌ها است.

قلب سالم

چای سبز موجب بهبود جریان خون و کاهش کلسترول می‌شود. چای سبز به پیشگیری از بسیاری مشکلات قلبی، از فشار خون بالا تا نارسایی احتقانی قلب کمک می‌کند.

سلامت مغز

معمولاً آنچه برای قلب مفید باشد، برای مغز نیز مفید است؛ مغز شما نیز به رگ‌های خونی سالم نیاز دارد. در یک مطالعه، آزمایشات ام.آر.آی نشان داد که فعالیت قسمت حافظه موقت مغز در افرادی که چای سبز می‌نوشند بیشتر است. همچنین مشخص شده که چای سبز موجب جلوگیری از تشکیل پلاک‌هایی می‌شود که در ایجاد بیماری آلزایمر نقش دارند.

دیابت

ظاهراً چای سبز می‌تواند به تثبیت قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند. از آنجا که کاتچین‌ها موجب کاهش کلسترول و فشار خون می‌شوند، می‌توانند به جلوگیری از آسیب‌های ناشی از یک رژیم غذایی پرچرب کمک کنند.

کاهش وزن

چای سبز به افزایش و حتی تغییر سوخت‌وساز بدن شما کمک کرده، و بدین ترتیب شما بیشتر کالری  حاصل از چربی‌ها را می‌سوزانید. تحقیقات نشان می‌دهد که چای سبز می‌تواند به شما کمک کند که پس از رسیدن به لاغری، مجدداً چاق نشوید.

چای سبز جایگزین زیرکانه‌ای برای نوشیدنی‌های شیرین است. با فرض مشابه بودن تمام عوامل دیگر، اگر شما یک تا دو فنجان چای سبز را با یک قوطی نوشابه جایگزین کنید، ظرف یک سال 50 هزار کالری ذخیره کرده‌اید. این میزان کالری بیش از 15 پوند (7 کیلو) اضافه وزن را از بین میبرد.

نقش سرطان

مطالعات انجام شده در مورد تاثیرات چای سبز بر سرطان مبهم است. اما مشخص است که چای سبز به سلول‌های سالم، در تمام مراحل رشدشان کمک می‌کند. شواهدی مبنی بر کمک چای سبز به نابودی سلول‌های سرطانی نیز وجود دارد.

استرس کمتر

نوشیدن چای سبز موجب آرامش شما می‌شود. آمینواسیدی به نام تئانین در چای سبز یافت شده که اثری آرامبخش دارد.

برای تهیه یک فنجان چای سالم:

• چای سبز را به آب جوش اضافه نکنید. آب جوش موجب از بین رفتن کاتچین‌های مفید خواهد شد. در عوض بهتر است از آبی با دمای 70 تا 80 درجه (160-170 درجه فارنهایت) استفاده کنید.

• به فنجان خود لیمو اضافه کنید. ویتامین ث موجب جذب آسان‌تر ترکیبات مفید چای سبز می‌شود. از سوی دیگر، لبنیات موجب کاهش جذب کاتچین‌ها می‌شوند.

• سطح مواد مفید چای سبز متفاوت است. معمولاً چای‌های گرانتر مواد مفید بیشتری دارند و چای سبز آماده عموماً مواد مفید کمتری دارد.

هر روز حداقل 4 فنجان چای سبز، دو فنجان با کافئین و دو فنجان بدون کافئین، بنوشید. حتی اگر چای سبز بیشتری نیز بنوشید ضرری برای سلامت شما نخواهد داشت و فقط باید نگران اثرات احتمالی کافئین باشید. برای افزایش سلامت خود، راهی ساده‌تر از نوشیدن چای سبز نخواهید یافت.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : چای سبز سلامتی مفید آب
ارسال نظر

آخرین اخبار روز