تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱

نامه گلایه‌آمیز هاشمی و حناچی به قالیباف

پس از ارائه بودجه سال ۱۴۰۰ کشور به مجلس و سهم اندک شهرداری ها از بودجه عمومی کشور در حوزه حمل و نقل محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران و پیروز حناچی شهردار تهران در نامه ای مشترک به محمد باقر قالیباف تکالیف بودجه ای دولت در حوزه حمل و نقل و ترافیک را یادآوری کردند .
کد خبر: ۱۳۳۳۹
به گزارش پایگاه خبری معاصر؛ مدیران شهری تهران اعلام کرده اند اگرنتوانند با کمک های دولتی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی به ویژه حوزه اتوبوسرانی را تقویت کنند ،سال آینده در این حوزه دچار بحران جدی خواهند شد اما پس از ارائه بودجه سال 1400 کشور به مجلس متوجه سهم اندک این حوزه در بودجه سالیانه شدند .
به گفته محمود میرلوحی نیاز تهران به 2 هزار واگن مترو است اما دولت اعتبار تنها دو واگن را برای شهر تهران پیش بینی کرده است . همچنین اعتبار اندکی هم برای توسعه اتوبوس برقی پیش بینی شده است .
در نامه ای که به تازگی از سوی محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران و پیروزحناچی به رییس مجلس نوشته شده ، به قوانینی که به  تکالیف دولت در حوزه حمایت از حمل و نقل عمومی درون شهری اشاره دارد ،تاکید شده و آمده است :
بر اساس قوانین متعدد بالادستی از جمله قانون حمایت از سامانه های حمل و نقل ریلی شهری و حومه مصوب سال ۸۵ ،قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب ۸۶ ،قانون استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل و نقل ریلی و عمومی شهری مصوب سال ۸۸، قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب سال ۸۸ ،قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۸۹ و قانون هوای پاک مصوب سال ۹۶ دولت موظف به حمایت و اجرای تکالیفی در حوزه حمل و نقل با اولویت حمل و نقل عمومی درون شهری شده است اما متاسفانه تاکنون عزم جدی در عمل به تکالیف مذکور مشاهده نشده و این روند در لایحه بودجه سال آتی نیز مشهود است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز