تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

کتاب «بوی خوش این نسیم» منتشر شد

در سلک این کتاب‌ها به تازگی تحقیقی با نام «بوی خوش این نسیم» به قلم خانم فرح توحیدی توسط انتشارات سرانه در قطع وزیری با شمارگان هزار نسخه در نوبت اول در پاییز ۱۳۹۹چاپ شده است.
کد خبر: ۱۳۳۷۲
نگارنده این رساله در پی آن است که پرتوهای هدایت قرآن کریم را در درک و دریافت مولوی از وجود مقدس حضرت ختم مرتب (ص) باز نماید؛ اما او در خود بایسته می‌داند که نخست توضیحاتی پیرامون آثار ادب فارسی و اهمیت آنها در ارایه معارف اسلامی عرضه نماید.  

این توضیحات به ویژه به آثار مولوی و بالاخص مثنوی وی تعلق خواهد گرفت؛ سپس از آنجا که پیامبر گرامی اسلام (ص) پیش از آن که پیامبر خداوند باشد، یک انسان بود، ویژگی‌های ایشان به عنوان یک انسان مورد واکاوی قرار می‌گیرد. تلاش نگارنده بر آن بوده که در تمامی این مباحث میزان اثرپذیری زلال مثنوی از قرآن کریم باز نموده شود.

در کرمانشاه علاوه بر کتاب‌های داستان و دیوان اشعار، هراز گاهی شاهد چاپ و نشر کتاب‌های پژوهشی و تحقیقی در زمینه‌های مختلف از سوی محققان کرمانشاهی نیز هستیم که هر چند شمار آنها به نسبت اندک است اما از کیفیت علمی بالایی برخوردارند.

از جمله این کتابها می‌توان کتاب «تاثیر دین در جامعه قبل از اسلام ایران» نوشته استاد محمدسعید اعتمادی، «یارسان در اساطیر قوم کُرد» نوشته استاد منصور یاقوتی، پژوهش‌های متعدد استاد اردشیر کشاورز، کتاب «بزرگان کرمانشاه» نوشته استاد فرشید یوسفی، کتاب «کرمانشاهان در گذر بزرگ مردان» نوشته محسن درکه و بسیاری دیگر که ذکر نام تمام آنها میسر نیست، نام برد.

دکتر توحیدی متولد ۱۳۳۹ کرمانشاه، دارای مدرک دکترای علوم قرآن و حدیث از دانشگاه ایلام، کارمند آموزش و پرورش و همکار دانشگاه فرهگیان کرمانشاه است.
کتابی از سری دنیای آفریده ها (گوزن)، مقاله علمی- پژوهشی با عنوان «واکاوی رابطه مشیت الهی و اختیار انسان در تفسیر آیات ۲۳ و ۲۴ سوره کهف» (همراه با جناب آقای دکتر مهدی اکبرنژاد) و مقاله علمی- پژوهشی با عنوان «واکاوی کارکرد تربیتی بشارت و انذار نهان در آیه ۱۶۰ سوره مبارکه انعام» (همراه با استاد راهنما و استاد مشاور) از دیگر آثار این محقق کرمانشاهی و کسب رتبه برتر مقاله در همایش استانی در مورد تأثیر نماز در تربیت دینی کودکان و نوجوانان نیز ار افتخارات توحیدی است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز