تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد؛

بودجه باید بر اساس واقعیات تنظیم شود

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر برای بودجه ۱۴۰۰، قیمت ۱۱ هزار تومانی دلار را بپذیریم زندگی حقوق بگیران، کارمندان و کارگران سخت می شود، وی افزود: بودجه باید بر اساس واقعیات تنظیم شود.
کد خبر: ۱۳۵۰۴
فرهاد بشیری، درباره نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: پیشنهادات نمایندگان درباره لایحه بودجه باید کاملا دقیق بررسی و بررسی هایی که بر درآمد و مصارف بودجه انجام می شود باید کاملا کارشناسی شده صورت پذیرد.

وی افزود: ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و تحریم های ظالمانه آن ها موجب شد صادرات نفت کشور ما به میزان زیادی کاهش پیدا کند، به نظر می رسد در نظر گرفتن فروش روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در این لایحه محقق نشود و موجب کسری در اعتبارات بشود و نتواند به تحقق اهدافی که در نظر گرفته شده کمک کند.

نماینده مردم پاکدشت گفت: اگر برای بودجه ۱۴۰۰، قیمت ۱۱ هزار تومانی دلار را بپذیریم زندگی حقوق بگیران، کارمندان و کارگران سخت می شود، این موضوع باید اصلاح شود، افزایش قیمت دلار از قیمت ۴ هزار تومان به ۱۱ هزار تومان مشکلات زیادی ایجاد می کند، مگر به چه میزان به حقوق کارگر و کارمندان اضافه شده است؟

وی ادامه داد: به دفعات با وزیر اقتصاد و معاونین وی صحبت شد که ما باید تلاش کنیم ارزش پول ملی را تقویت کنیم، بحث ارزش پول ملی نیازمند توجه ویژه است، کاهش ارزش پول ملی اقشار ضعیف را به شدت تحت فشار قرار می دهد و فاصله طبقاتی را در جامعه افزون می کند.

بشیری در پایان اضافه کرد: قطعا مجلس اصلاحات خود را اعمال می کند چراکه باید لایحه بودجه بر اساس واقعیات تنظیم شود.

لایحه بودجه ۱۴۰۰ روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه تقدیم مجلس شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز