تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

شهردار تهران: بهشت زهرا در حال تحمل فشار زیادی است

شهردار تهران با اشاره به پیشرفت ها و فعالیت های صورت گرفته در حوزه های مختلف مدیریت شهری مانند حمل و نقل و خدمات شهری گفت: در دوره جدید مدیریت شهری تهران انضباط حداکثری را در شهرسازی برقرار کردیم به طوری که پروانه ای خارج از طرح تفصیلی صادر نمی شود و پروانه دستی هم صادر نخواهد شد.
کد خبر: ۱۳۷۶۴
به گزارش پایگاه خبری معاصر، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین بهره برداری از ایستگاه های امیرکبیر و برج میلاد در خطوط ۶ و ۷ متروی تهران گفت: امروز با ریاست جمهوری دو ایستگاه از ایستگاه های اصلی خطوط شش و هفت متروی تهران امیرکبیر و برج میلاد افتتاح شد و امیدواریم تا انتهای سال ۱۰ ایستگاه دیگر هم افتتاح شود. خطوط ٦و هفت دو خط از خطوط اصلی متروی تهران است و با طول حدود ۳۲ کیلومتر و برخورد با ایستگاه های تبادلی ۵ یا ۶ ایستگاه استفاده از متروی تهران را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: هر چند که تحریم شرایط حادی را برای ما به وجود آورده ولی متروی تهران در برخی قسمت ها از تحریم ها به عنوان فرصت استفاده کرد و هم اکنون بخش زیادی از تجهیزات خط ٦ مترو ایرانی است که توسط همکارانم طراحی و اجرا شده است. همان طور که وزیر کشور گفتند شهرداران  با مشکل درآمد و هزینه مواجه هستند و این تابع اقتصاد کشور و تابع مشکلات عمومی نظام مدیریت شهری است. شرایط کرونایی این وضعیت را حادتر کرده به طوری که پیش از این ما روزانه حدود ۵ میلیون سفر را مدیریت می کردیم در حالی که در حال حاضر بسیار کمتر شده مثلا در مترو  در شرایط فعلی در هفته قبل  حدود ۵۲۰ هزار سفر انجام شد. در حالی که ظرفیت آن ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر بوده است.

وی افزود: اتوبوسرانی که بخش خصوصی در آن فعال است با شرایط حادتری روبروست ما امیدواریم قول هایی که دولت داده شده است به نتیجه برسد و بازسازی واگن های نسل اول آغاز و به سر انجام برسد چرا که بسیار مهم است. در دوران کرونا حوزه های دیگری مانند خدمات شهری بسیار درگیر است؛ بهشت زهرا فشار زیادی را تحمل می کند.

وی به افزایش تجهیزات آتش نشانی تهران در دوره پنجم مدیریت شهری اشاره کرد و افزود:  آتش نشانی و تجهیزات ایمنی تهران قبل و بعد از پلاسکو قابل قیاس نیست به طوری که آمادگی برای شرایط بحرانی را دارد. می توانم ادعا کنم در دوره جدید مدیریت شهری تهران انضباط حداکثری را در شهرسازی برقرار کردیم و پروانه ای خارج از طرح تفصیلی صادر نمی شود و پروانه دستی هم صادر نخواهد شد.

شهردار تهران به دیپلماسی شهری اشاره کرد و گفت: در شرایط کرونایی با تماس با کلانشهرهای جهان ارتباط برقرار کردیم و ضمن انتقال تجربه ظلم مضاعف به مردم تهران را گوشزد کردیم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز