تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
آسوشیتدپرس گزارش کرد:

باند خلافکاران بین‌المللی در آلمان منهدم شدند

مقامات آلمان باند خلافکار بین‌المللی که افراد مسن را فریب می‌دادند تا اشیاء قیمتی خود را به افسران پلیس جعلی تحویل دهند، با کمک ترکیه منهدم شدند.
کد خبر: ۱۳۹۴۹
به گزارش معاصر، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روزنامه راینیشه‌پست گزارش داد: پلیس آلمان با همکاری مقامات ترکیه یک مرکز تماس در شهر ازمیر واقع در جنوب غرب ترکیه را در هم شکستند؛ جایی که ظاهرا مظنونین از آنجا با بازنشستگان در آلمان تماس می‌گرفتند و آنها را فریب می‌دادند تا اشیاء قیمتی خود را به افسران پلیس جعلی تحویل دهند.
در ادامه گزارش این روزنامه آمده است: اوایل ماه جاری میلادی ۳۸ تن بازداشت شدند و علاوه بر این مرکز تماس، ۴۸ مکان دیگر نیز مورد تفتیش قرار گرفتند. پلیس گزارش داده که در جریان این حملات، وجه نقد به ارزش ۱.۷ میلیون یورو (دو میلیون دلار) و همچنین پنج کیلو گرم طلا و ساعت‌های گران‌قیمت مصادره شده است. مقامات همچنین ۴۱ خودرو لوکس، ۸۷ ملک از جمله هتل و خانه‌های لوکس را توقیف کردند.
توماس جانگبلات، پلیس جنایی ایالتی در نوردراین-وستفالن گفت: در این مرکز تماس، اعضای خانواده‌هایی که قبلا در آلمان زندگی می‌کردند اما به خاطر ارتکاب جرم از کشور اخراج شده بودند، حضور داشتند. آنها مجددا در ترکیه ساکن شده بودند.
این مظنونین در این تماس‌ها به مردم گفته بودند که جای جواهرات و پول‌هایشان در داخل خانه یا بانک امن نیست و آنها یک مامور پلیس می‌فرستند تا این پول‌ها و اشیاء قیمتی را گرفته و آنها را در جایی امن نگهداری کند.     
وولفگانگ هرمانس از دفتر پلیس جنایی ایالتی نوردراین-وستفالن به این روزنامه گفت: از زمانی که ما به این مرکز تماس حمله کردیم، دیگر شاهد چنین تماس‌هایی در آلمان نبوده‌ایم. ما این باتلاق را خشک کردیم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز