تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹

بخش CCU بیمارستان شهدای رضوانشهر راه اندازی شد

رئیس بیمارستان شهدای رضوانشهر گفت: همزمان با میلاد حضرت زینب سلام الله علیها و هفته پرستار، امروز شاهد افتتاح و راه اندازی بخش CCU و همچنین بخش شماره ۲ بستری بیماران این بیمارستان هستیم.
کد خبر: ۱۳۹۷۶
 دکتر ساناز پیروی اظهار داشت: تجهیز بیمارستان رضوانشهر از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان می باشد که با پیگیری های مداوم  و حمایت های رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان محقق شد و امروز شاهد افتتاح و راه اندازی بخش CCU و همچنین بخش شماره ۲ بستری بیماران این بیمارستان هستیم.

 وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد ۱۷ تخت در این بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی اختصاص دارد و آمادگی لازم در این زمینه را بصورت شبانه روزی داریم.

 رئیس بیمارستان شهدای رضوانشهر بیان کرد: با توجه به پاسخگویی نیازهای بیماران غیر کرونایی این شهرستان، بخش دوم نیز با ظرفیت ۸ تخت بزرگسال  و ۲ تخت اطفال راه اندازی شد.

 دکتر پیروی گفت: بخش CCU بیمارستان شهدای رضوانشهر نیز دارای ۴ تخت با امکانات کامل برای بستری بیماران قلبی در نظر گرفته شده  که راه اندازی و تکمیل این دو بخش، مبلغ ۲ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

وی  با اشاره به پاسخگویی تنها بیمارستان رضوانشهر به خواسته ها و مطالبات مردم این شهرستان گفت: چندین سال از راه اندازی این بیمارستان سپری شده است ولی هنوز هم بدلیل کمبود پزشک متخصص و عدم تجهیز بعضی از قسمت های آن، مردم ناگزیر به بیمارستان های شهرستان های همجوار مراجعه می کنند.

 وی افزود: فصل نقل و انتقال پزشکان متخصص از سوی دانشگاه علوم پزشکی در مهرماه می باشد، ولی بیمارستان رضوانشهر بدلیل نداشتن تجهیزات لازم و بخش CCU تا کنون قادر به تأمین پزشکان متخصص نشده است.

 رئیس بیمارستان رضوانشهر با اشاره به تدوین برنامه و محور کاری برای درمانگاه این بیمارستان گفت: با تلاش های صورت گرفته و جهت پاسخگویی به مهمترین نیاز های مردم در بخش درمان، برنامه مدونی برای درمانگاه این بیمارستان تهیه کرده ام و بصورت هفتگی تغییر خواهد کرد.

 دکتر پیروی با اشاره به کمبود ها و مشکلات موجود در بیمارستان رضوانشهر گفت: هم اکنون این بیمارستان در زمینه پزشک متخصص قلب و جراح، زنان و زایمان عدم تجهیز آزمایشگاه، ICU، نداشتن کارشناس رادیولوژی تمام وقت و همچنین داروخانه با مشکل مواجه است که پیگیری جهت برطرف سازی این موضوعات تا حصول نتیجه ادامه دارد.

 رئیس بیمارستان رضوانشهر با اشاره به تعداد بیماران کرونایی بستری در این بیمارستان گفت: این آمار متغیر است و معمولان روزانه به ۳ تا ۵ نفر می رسد و در حال حاضر ۸ نفر بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری هستند و آزمایش PCR نیز بصورت روزانه از بیماران مشکوک به کرونا انجام می گیرد.

 عملیات ساخت اولین بیمارستان رضوانشهر از سال ۱۳۹۰، در زمینی به مساحت یک هکتار در سه طبقه با ظرفیت ۳۲ تختخواب شامل امکانات اورژانس، رادیولوژی، دیالیز، بخش های بستری ۱ و ۲ (داخلی – جراحی – اطفال)، اتاق عمل، آزمایشگاه، CCU ، ICU ، درمانگاه قلب، زایمان، مردان، کودکان، جراحی، داروخانه و غیره شروع و بیش از۲۰۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشت.

 این بیمارستان در تاریخ دهم فروردین سال ۱۳۹۶ با حضور وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح و به بهره برداری رسید.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲۰ روستا و ۸۱۰ کیلومترمربع وسعت جغرافیایی در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز