تهران ۱۷.۶۲° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶

۲۰۰۱ بهبود یافته کرونا در تهران خون اهدا کرده اند

مدیرکل انتقال خون استان تهران اعلام کرد؛ مردم مهربان تهران از اول فروردین تا ۳۰ آذر ۱۳۹۹، با ثبت ۲۱۹ هزار و ۵۰۳ واحد اهدای خون برای نجات جان بیماران کمک کردند.
کد خبر: ۱۴۴۲۰
دکتر محمدرضا مهدی زاده درباره اهدای خون در استان تهران طی ۹ ماهه گذشته، گفت: مردم مهربان و نوعدوست پایتخت در بازه زمانی ۹ ماهه از اول فروردین تا ۳۰ آذر ۱۳۹۹، توانستند با ثبت ۲۱۹ هزار و ۵۰۳ واحد اهدای خون برای نجات جان بیماران، آمار قابل توجهی از عشق و ایثار را علیرغم محدودیت های رفت و آمد ناشی از شیوع ویروس کرونا به یادگار بگذارند.

وی درباره آمار مراجعات مردم و میزان اهدای خون پایتخت نشینان در فصل های بهار، تابستان و پائیز ۱۳۹۹ گفت: اهداکنندگان خون در این بازه زمانی، مجموعه ای از مردان و زنان شریفی بودند که یا به صورت مستمر در مراکز اهدای خون حضور دارند، یا در سالهای قبل سابقه اهدای خون داشته اند و یا عزیزانی هستند که برای بار اول در صف داوطلبان اهدای خون حضور پیدا کردند و به فرآیند نجات جان بیماران کمک کردند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: از بین اهداکنندگان خون در پایتخت و در فاصله زمانی نوروز تا یلدای ۹۹، بالغ بر ۱۰۰ هزار و ۵۹۱ نفر از اهداکنندگان مستمر خون بودند و ۷۳ هزار و ۲۸۰ نفر نیز در دسته اهداکنندگان با سابقه حضور داشتند. همچنین ۴۴ هزار و ۵۱۷ نفر برای اولین بار به یاری بیماران نیازمند به خون آمدند که امیدواریم شاهد حضور مستمر این عزیزان باشیم که غالب آنها را جوانان تشکیل می دهند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با دعوت از بانوان برای مشارکت بیشتر در کار انسان دوستانه و نجات بخش جان بیماران، اضافه کرد: ۱۱ هزار و ۴۱۵ بانوی وفادار، متعهد و نوعدوست در ۹ ماهی که از سال ۱۳۹۹ گذشته است در جمع اهداکنندگان خون بوده اند و تلاش راهبردی ما، آگاهی افزایی بانوان با کرامت برای حضور پرشورتر در مراکز اهدای خون هستیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، وی در پایان گفت:  در کنار اهدای خون، چهار هزار و ۹۲۷ نفر نیز با اهدای پلاکت برای کمک به بیماران سرطانی و دو هزار و یک بهبودیافته کووید۱۹ نیز با اهدای پلاسما به یاری بیماران تازه مبتلا شده به کرونا آمدند که ‌واقعا از این مشارکت های خیرخواهانه و مسئولیت پذیرانه تشکر می کنم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز