تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
توکلی:

در برجام؛ راه برای نفوذ آمریکا وجود دارد

نماینده تهران در "تیتر امشب" گفت: واژه "تعلیق" در متن برجام به صراحت آورده شده/ رابطه با آمریکا به معنای بهتر شدن زندگی نیست/ برخی می‌خواهند آمریکا را منزه جلوه دهند/ مذاکره با آمریکا نه مثل نماز واجب و نه مثل شراب حرام است
کد خبر: ۱۴۷۶
اخبار معاصر: احمد توکلی در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر در خصوص راههای نفوذ آمریکا در ایران افزود: در برجام سوراخهایی برای این کار وجود دارد.

وی افزود: ممکن است در آینده اتفاقاتی بیفتد که آمریکا با استفاده از برجام بر ایران فشار آورد.

توکلی با اشاره به برخی از مفاد برجام خاطر نشان ساخت: در این متن آمده است آمریکا حق بازرسی از مناطق نظامی و تعلیق تحریم ها نه لغو آنها را دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واژه تعلیق در متن برجام به صراحت آورده شده است.

وی تصریح کرد: آمریکا هم فریب ، کشتار و هم تحریم می کند و برای مخالفت با ما دلایلی دارد که برخی ها می خواهند این موارد را پاک و آمریکا را منزه جلوه دهند.

توکلی اضافه کرد: شعار شیطان بزرگ برای آمریکا شعار درستی است و آنها که خلاف این نظر را دارند دلایل محکمی برای حرف خود ندارند.

وی با اشاره به سابقه سیاه آمریکا در ایران گفت: آمریکاییها خیانت های بزرگی به ملت ایران کرده اند که نباید از آنها چشم پوشی کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر کسی از ظلم سیلی خورده باشد و زورگویی را بد بداند بی تردید باید آمریکا را شیطان بزرگ بخواند.

توکلی در خصوص موفقیت های کشورهایی چون کره جنوبی و ژاپن در اتکا به آمریکا گفت: چرابه دیگر کشورها مثل ترکیه اشاره نمی کنید که در وضعیت بسیار بدی قرار دارد.

وی تاکید کرد: همان دو کشور به ظاهر موفق هم در حال حاضر استقلال سیاسی ندارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر تحول زندگی ایرانیان با رابطه با آمریکا گفت: اگر نگاهی به تاریخچه گذشته ایران بیاندازیم متوجه می شویم که رابطه با آمریکا به معنای بهتر شدن زندگی نیست.

توکلی افزود: در زمان شاه بیشترین رابطه با آمریکا را داشتیم و صادرات نفتمان به آمریکا در بالاترین میزان خود بود ولی مردم ما در فقر زندگی می کردند.

وی تصریح کرد: چرا باید با کشوری رابطه داشته باشیم که دائماً ما را تحقیر می کند؟

توکلی خاطر نشان ساخت: تا زمانی که آنها دست اول باشند و ما دست دوم مشکلات ما حل نمی شود.

وی در خصوص شعار مرگ بر آمریکا گفت: ما می گوییم چون شما سلطه طلب هستیدو ما شما را قبول نداریم این شعار را می دهیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: دلار پول غالب کشورها در جهان است و آمریکا از این طریق می تواند بر برخی از کشورها سلطه داشته باشد و برای حفظ موقعیت خود لشگرکشی هم می کند.

توکلی اظهار داشت: مذاکره با آمریکا نه مثل نماز واجب و نه مثل شراب حرام است و اگر شرایطی بوجود آید که آمریکا ادعای سلطه نداشته باشد می توان با آن کشور مذاکره کرد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز