تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
دبیرشورای اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور گفت:

افزایش ۲۰ درصدی شهریه دانشگاه پیام نور

دبیرشورای اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور گفت: افزایش شهریه ۳۰ درصد از دروس دانشگاه پیام نور در شهریه ثابت به ۲۵ هزار تومان رشد در هر ترم تحصیلی می رسد بنابراین به هیچ عنوان افزایش شهریه به آن میزان و شدتی که گفته می شود اتفاق نیفتاده و این میزان شهریه هم نسبت به سایر دانشگاه ها پایین‌تر است.
کد خبر: ۱۴۹۴۰
امیرحسین بهروز دبیر شورای اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور درباره مطالبات دانشجویان و اساتید واحدهای دانشگاه پیام نور با عنوان «دانشجویان پیام‌نور استان‌ها را دریابید» گفت: امسال با توجه به رشد هزینه‌های جاری در کشور، دانشگاه پیام نور بر اساس مصوبه هیأت امنا تا سقف ۲۰ درصد افزایش شهریه دارد؛ البته این موضوع در این دانشگاه در ۷۰ درصد رشته‌های تحصیلی اعمال نمی شود و تنها در برخی از رشته‌ها که کمتر از ۳۰ درصد هستند افزایش شهریه ای حدود ۱۳ درصد پیش بینی شده است.

وی افزود: افزایش شهریه ۳۰ درصد از دروس دانشگاه پیام نور در شهریه ثابت به ۲۵ هزار تومان رشد در هر ترم تحصیلی می رسد بنابراین به هیچ عنوان افزایش شهریه به آن میزان و شدتی که گفته می شود اتفاق نیفتاده و این میزان شهریه هم نسبت به سایر دانشگاه ها پایین‌تر است.

بهروز تصریح کرد: هزینه های دانشگاه آنگونه که دانشجویان اعلام می کنند، نیست و هزینه‌ها صرفا مربوط به پول آب، برق و گاز نیست بلکه هزینه سرورها و بسترهای آموزش الکترونیکی بیشتر از هزینه های گذشته است.

وی درباره امتحانات دانشجویان ادامه داد: زمان امتحانات دانشجویان کاملا استاندارد است زیرا این دانشگاه در ۳۰ سال گذشته همیشه آزمون هایش متمرکز و سراسری بوده و استاندارد بودن تایم زمانی مدنظر قرار داده شده است همچنین در خصوص سوال دانشجویان مبنی بر اینکه سوالات قابلیت بازگشت به سوال قبلی در آزمون را دارد باید بگویم این قابلیت وجود دارد.

دبیرشورای اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور اضافه کرد: با توجه به اینکه در دروس عمومی تعداد بالایی داوطلب داریم دانشگاه در ۵ تا ۱۰ نوبت یک امتحان را برای افراد مختلف برگزار می کند یعنی ۷۰ هزار دانشجو در ۱۰ گروه ۷ هزار نفره امتحان می دهند همچنین برای عدم سوء استفاده احتمالی، سوالات و گزینه ها به صورت چرخشی در میان دانشجویان توزیع می شود که در نتیجه در پاسخ به ابهامات دانشجویان باید بگویم کاهش نمره ایراد سیستم نیست.

بهروز گفت: ارزشیابی دانشجویان در طول ترم تحصیلی محاسبه می شود و صرفا مربوط به امتحانات پایانی نیست همچنین ۸ نمره دانشجویان مربوط به فعالیت های میان ترم بوده و ۱۲ نمره برای امتحانات پایانی در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص پیشنهاد برخی از اساتید مبنی بر تشکیل گروه های مجازی در پیام رسان های خارجی افزود: در نیمسال دوم  ترم گذشته به دلیل شیوع کرونا و وابستگی همه فعالیت ها به ستاد مرکزی دانشگاه، اعضای هیأت علمی مجبور بودند از فضای مجازی کمک بگیرند اما با توجه به تجربه دانشگاه  بلافاصله در تمام مراکز استانی سامانه آموزشی شکل گرفت و در نتیجه اساتید از طریق سامانه های استانی هم کلاس‌های آموزشی و هم آزمون ها را برگزار می کنند.

دبیر شورای اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: اگر هر یک از دانشجویان در هر مرکز و واحد دانشگاهی برای پاسخگویی به اساتید دچار مشکل شدند می توانند از شماره های پشتیبان مجازی استفاده کنند همچنین در صوت برخورد یا رفتار نامطلوب در بدنه دانشگاه با مجموعه نظارت و ارزیابی ارتباط بگیرند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز