تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
ماینده ائتلاف «سائرون» عراق گفت:

حضور کنونی آمریکا، مظهر اشغالگری است

نماینده ائتلاف «سائرون» عراق گفت که «حضور کنونی آمریکا [در عراق]، مصداق اشغالگری است.. کنشگر سیاسی به تسلط آمریکاییها بر حریم هوایی عراق هیچ اهمیتی نمی‌دهد».
کد خبر: ۱۵۰۳۳
«بدر الزیادی» نماینده ائتلاف «سائرون» عراق از عملکرد دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر کنونی این کشور برای اخراج نظامیان تروریست آمریکایی انتقاد کرد.

الزیادی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «حضور کنونی آمریکا [در عراق]، مصداق اشغالگری است.. کنشگر سیاسی به تسلط آمریکاییها بر حریم هوایی عراق هیچ اهمیتی نمی‌دهد».

وی تأکید کرد که عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق در دوران نخست وزیری خود، تأکید کرد که باید برای اخراج نظامیان آمریکایی، جدول زمانبندی تعیین شود.

این نماینده عراقی در عین حال گفت که پس از استعفای عبدالهمدی، مطالبات دولت کنونی برای اخراج آمریکاییها، کمرنگ شد.

الزیادی که عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق است، خاطر نشان کرد، آمریکا مانع عقد قراردادهای تسلیحاتی عراق می‌شود و قراردادهای بغداد با این کشور نیز، تحقیرآمیز است.

یکی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق نیز روز گذشته تأکید کرد که دولت این کشور باید در اخراج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان تروریست آمریکایی تسریع کند.

وی گفت که این کشور به ارتقای توانمندی هوایی خود، نیاز مبرم دارد تا بتواند از تکرار عملیاتهای بمبارانی جلوگیری کند که فرماندهان و نیروهای مخالف آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

«غضنفر البطیخ» عضو ائتلاف پارلمانی الفتح هم نسبت به تکرار حادثه حمله به فرودگاه بغداد هشدار داد؛ حمله‌ای که آمریکا آن را برای به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد انجام داد.

البطیخ تأکید کرد که احتمال دارد رهبران و فرماندهان عراقی دیگری نیز هدف این حملات قرار گیرند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز