تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
سخنگوی الحشدالشعبی گفت:

داعش در ایجاد نسل دوم ناکام ماند

«صادق الحسینی» سخنگوی سازمان الحشد الشعبی عراق در محور استان دیالی تصریح کرد که داعش در ایجاد نسل دوم از عناصرش شکست خورده است.
کد خبر: ۱۵۰۵۳
«صادق الحسینی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: اعترافات شمار زیادی از سرکرده‌های تروریستی داعش که طی چند ماه اخیر در مناطق مختلف دیالی دستگیر شده‌اند بیانگر آن است که این گروه تروریستی در تولید نسل دوم خود ناکام مانده و فرزندان آنها حاضر نیستند به حرفهای آنها گوش دهند و به داعش بپیوندند. ضمن اینکه شماری از این داعشی‌ها حتی به دلیل همکاری خانواده‌هایشان با نیروهای امنیتی به چنگ قانون و عدالت افتاده‌اند.

الحسینی افزود: ۹۰ درصد سرکرده‌های داعش دستگیر شده در دیالی با وجود اینکه مدعی آن بودند که کمربند انفجاری دارند و تهدید می‌کردند که آن را منفجر خواهند کرد، به راحتی تسلیم نیروهای الحشدالشعبی و امنیتی شده‌اند بدون اینکه حتی یک تیر شلیک کنند. اغلب سرکرده‌های داعش در حالی دستگیر شده‌اند که در گودال‌ها یا مخفی‌گاه‌های دور از دسترس پنهان شده بودند. این سازمان دیگر توانی برای سربازگیری و روحیه‌بخشی ندارد و از نظر روحی نیز توانش را از دست داده است.

سخنگوی سازمان الحشد الشعبی عراق در محور استان دیالی گفت که از دو سال پیش تاکنون هیچ عنصر خراجی داعش در این استان رویت نشده است و فعالیت هسته‌های خاموش این گروه تروریستی محدود به مناطق کوچک این استان می‌شود.

وی چند ماه پیش اعلام کرده بود که جنگ با داعش همچنان ادامه دارد و این گروه تروریستی نمی‌تواند حتی کنترل یک وجب از دیالی را به دست گیرد. تروریسم داعش پس از شکستن هیبتش و آزادسازی کلیه شهرها و روستاهای دیالی در دسامبر ۲۰۱۵، تلاش کرد با تکیه بر سازوکارها و ابزارهای سربازگیری الکترونیکی به اصطلاح نسل دوم خود را خلق کند اما در تحقق این هدفش نیز ناکام ماند و بازدهی این اقدام آن صفر بود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز