تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
یادداشت

تجمعي براي نجات هنرمندان تئاتر

برنامه‌ريزي شده بود از طرف خانه تئاتر ايران، روز چهاردهم دي‌ماه رو‌به‌روي مجلس شوراي اسلامي جمع شويم و بيانيه‌اي كه مورد تاييد هيات‌مديره خانه تئاتر ايران است، به مجلس ارايه كنيم.
کد خبر: ۱۵۰۶۵
ايرج راد: طبق همين برنامه و با در نظر گرفتن اينكه تنها تعدادي از نمايندگان جامعه تئاتر آنجا جمع شوند تا دستورالعمل‌هاي بهداشتي هم رعايت شود، قرار شد فقط هيات‌مديره صنوف هفده‌گانه خانه تئاتر رو به روي مجلس جمع شوند.
بيانيه كه حاوي مطالبات تئاتر‌ي‌ها بود به داخل مجلس ارايه كرديم؛ به هر حال همان‌طور كه  مي‌خواستيم اين جلسه در سكوت برگزار شد. بيانيه در آنجا قرائت شد و سپس نمايندگان محل را ترك كردند. در فاصله اين 48 ساعت و تا آنجايي كه پيگيري كردم بيانيه خانه تئاتر به كميسيون فرهنگي، كميسيون اجتماعي و كميسيون تلفيقي ارسال و همين‌طور به رييس مجلس شوراي اسلامي، آقاي قاليباف ارايه شده است و ما منتظر رسيدگي به اين بيانيه هستيم. 
حرف و خواست ما اين است: كرونا به تمام دنيا ضربه زده، اما به تئاتر لطمات فراواني وارد كرده. گروه‌هايي كه مشغول به كار و در حال اجرا بودند، در همان شروع بحران كرونا و سال گذشته مجبور شدند كه اجراها را متوقف كنند و به همين دليل بسيار متضرر شدند.
نمايش‌هايي كه از لحاظ دكور، لباس و برنامه‌ريزي‌هاي مربوطه‌ هزينه كرده‌ بودند و متاسفانه در ميانه‌ كار تعطيل شدند. آثاري توليد شده بودند و آماده اجرا روي صحنه بودند متضرر شدند و... علاوه بر همه اينها به دليل عدم برگزاري برنامه‌هاي تئاتري و مساله تعطيلي اجراها طبيعتا هنرمنداني كه نه از حقوق ثابت برخوردار بودند و نه قراردادي با جايي داشتند در وضعيت بسيار نابسامان و بدي قرار گرفتند.
نياز است كه به اين دوستان در اين وضعيت بحراني كمك كنيم. خانواده اكثر اين افراد با سختي و مشكل رو به رو شدند و بيشتر اين افراد بايد اجاره خانه بدهند و هزار مشكل ديگر... ما بخش‌هايي از اين مسائل را در بيانيه منعكس كرديم. ما هميشه سعي كرديم كه مشكلات را با بيانيه‌هاي مختلف و نشست‌هايي كه با مسوولان داشتيم مطرح كنيم و همواره هم اميدوار بوديم كه حمايت‌هايي انجام شود. حالا هم اميدوار هستيم با اين تجمع و بيانيه راه به‌جايي ببريم و وضعيت آشفته هنرمندان تئاتر در اين روزگار كرونا را اندكي سامان دهيم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز