تهران ۲۷.۷۹° كمينه ۲۷.۶۲°  بیشینه ۲۷.۹۹°
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
برای سال 2021؛

500 قلم دارو در آمریکا گران شد

شرکت‌های بزرگ داروسازی آمریکایی، قیمت 500 قلم دارو را برای سال جدید میلادی افزایش دادند و از جمله شرکت‌هایی که قیمت داروهایش را افزایش داده شرکت فایزر است که تولید واکسن توسط این شرکت نامش را بر سر زبان‌ها انداخته است.
کد خبر: ۱۵۱۵۰
به گزارش معاصر و به نقل از رویترز، مؤسسه تحقیقاتی 46 بروکلین آمریکا اعلام کرد: برای سال 2021 شرکت‌های بزرگ داروسازی آمریکایی قیمت 500 قلم داروی خود را افزایش دادند.

در واقع این شرکت‌ها به خاطر تبعات شیوع کرونا دست به چنین اقدامی زده‌اند، چرا که مدعی هستند، به خاطر این بیماری مراجعه به درمانگاه‌ها کاهش یافته و به همین دلیل تقاضای دارو هم پایین آمده است.

شرکت‌های بزرگ داروسازی آمریکا از جمله ABV و بریستول مایرز از این طریق همچنین قصد دارند با قوانین دولت ترامپ در راستای پایین آوردن قیمت دارو هم مقابله کنند چرا که اجرای این قوانین سوددهی شرکت‌های داروسازی را پایین می‌آورد.

از جمله شرکت‌هایی که قیمت داروهایش را افزایش داده شرکت فایزر است که تولید واکسن توسط این شرکت نامش را بر سر زبان‌ها انداخته است.

تنها در یک مورد شرکت ABV،  مقدار 7.4 درصد قیمت یکی از داروهایش به نام هومیرا را افزایش داده و پیش‌بینی می‌شود از محل فروش این دارو در سال 2021، 20 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

شرکت بریستول مایرز هم قیمت چند قلم دارو از جمله داروهای ضدسرطان خود را بالا برده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز