تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
نائب رئیس هیئت وزنه بردای قم گفت:

وزنه برداری موجب کوتاهی قد نمی شود

نائب رئیس هیئت وزنه بردای قم گفت: برخی از خانواده ها براین باور هستند که وزنه برداری سبب کوتاهی قد، آسیب های قلبی و.. می‌شود که این موارد باورهایی نادرست است و خانواده ها باید همکاری بیشتری انجام دهند؛ زیرا هم دربخش بانوان و هم اقایان استعدادهای فراوانی درسطح استان وجود دارد.
کد خبر: ۱۵۲۰۵
محمد حسین شجاع فرد، نائب رئیس هیئت وزنه برداری قم، عنوان کرد: وزنه برداری استان قم  دارای سابقه بیش از ۶۰ سال در مدال آوری درسطح کشور و آسیا است وتاقبل ازسال‌های ۹۳_۹۲ درسطح آسیا نیز قهرمانی های متعددی داشتیم و درسال ۹۸ نیز توانستیم شش مدال کشوری کسب کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در سال های اخیر مسابقات استعدادیابی متعددی برگزار شده است،ولی بحث استعدادیابی باید از سنین پایه فعال شود، اظهار کرد: در سال های اخیر رشته وزنه برداری دانش اموزی تعطیل شده بود که با همت فدراسیون وزنه برداری توانستیم با فعال کردن انجمن های کشور این رشته را در مدارس نیز فعال کنیم و به یاری خدا بعد از اتمام کرونا مسابقات کشوری وزنه برداری دانش آموزی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از سه سال است که وزنه برداری بانوان در کشور فعال شده است، بیان کرد: در استان قم نیز برای فعال سازی بخش بانوان، افرادی برای شرکت درکلاس های مربی گری مقدماتی اعزام شدند و سال گذشته کلاس های وزنه برداری بانوان را در استان قم راه اندازی شد که خوشبختانه با استقبال خوبی از سمت بانوان مواجه شد و بانوان وزنه بردار نیز توانستند با شرکت درمسابقات کشوری جایگاه خوبی را بدست بیاورند.
این داور بین‌المللی در خصوص دیگر برنامه های هیئت وزنه برداری استان قم تصریح کرد: برای گسترش ورزش وزنه برداری دراستان قم  با همکاری آموزش و پرورش چهار منطقه قم مکان یابی شده تا کلاس های مقدماتی برای بانوان و آقایان در این مناطق راه اندازی شود همچنین برنامه ریزی و رایزنی هایی برای برگزاری کلاس های وزنه برداری دربخش های تابعه نیز انجام شده است.
شجاع فرد با تاکید براینکه باید فرهنگ آسیب زا نبودن وزنه برداری در خانواده‌ها نهادینه شود، اظهار کرد: برخی از خانواده ها براین باور هستند که وزنه برداری سبب کوتاهی قد، آسیب های قلبی و.. می‌شود که این موارد باورهایی نادرست است و خانواده ها باید همکاری بیشتری انجام دهند؛ زیرا هم دربخش بانوان و هم اقایان استعدادهای فراوانی درسطح استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه امیدواریم با حمایت اداره ورزش وجوانان به روزهای اوج برگردیم، خاطر نشان کرد: این رشته در استان قم از سابقه ی خوبی برخوردار است و حتی با پیدا کردن حامی مالی پتانسیل تیم داری و داشتن نماینده درتیم ملی را نیز داریم
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز