تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کارشناسان به این پرسش پاسخ می دهند

رضایت شغلی در امارات چقدر است؟

در مقاله‌ای که به تازگی توسط وب سایت استخدام شغل bayt منتشر شده رابطه بین میزان رضایت شغلی و حرفه‌ای و سلامت افراد از یک سو و تجربه احساس خوشبختی از سوی دیگر مورد بررسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۵۳۲۰
به گزارش پایگاه خبری معاصر، در این مقاله آمده است زندگی حرفه ای بر شادی و سلامتی افراد تأثیر زیادی می گذارد. چقدر حرفه ای های امارات متحده عربی از شغل خود راضی هستند؟ مهمترین عناصر زندگی شخصی که احساس خوشبختی آنها را تقویت می کند کدامند؟

به منظور شناسایی عناصر مهم در زندگی حرفه ای و شخصی افراد حرفه ای و سنجش شادی و خوشبختی آنها ، اخیراً نظرسنجی تحت عنوان "خوشبختی و رفاه در خاورمیانه و شمال آفریقا" انجام شده است. 
شرکت کنندگان در امارات متحده عربی 5 عامل مهم را برای تجربه احساس شادی و خوشبختی موثر دانستند: امنیت عمومی و امنیت (62٪) ، فرصت های شغلی (55٪) ، یک محیط تمیز (41٪) ، زندگی با ثبات اقتصادی (38٪) ، و حفظ روابط شخصی خوب با خانواده و دوستان (37٪).

خوشبختی و رضایت از شغل
انتخاب شغل می تواند به میزان زیادی بر خوشبختی و رفاه کارکنان تأثیر بگذارد ، و در این زمینه ، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان در امارات متحده عربی (56٪) اظهار داشتند که از ساعت کاری راضی هستند ، به دنبال آن پشتیبانی از همکاران (55٪) و آزادی تصمیم گیری در محل کار. (52٪) ، و تعادل زندگی شغلی و شخصی (51٪) از جمله موارد قابل ملاحظه ای بود که به آن اشاره شده است.


قدردانی و حمایت از مدیریت و میزان استرس از دیگر عوامل موثر بر رضایت شرکت کنندگان بود ، 45٪ اظهار داشتند که از شرایط کاریشان راضی هستند ، 44٪ اظهار داشتند که از پشتیبانی خود از مدیر خود راضی هستند ، در حالی که 37٪ اظهار داشتند که استرسی که در محل کار با آن روبرو هستند قابل کنترل است. 


برای خوشبختی و رضایت از زندگی شخصی
براساس این نظرسنجی ، اکثر پاسخ دهندگان در امارات متحده عربی از روابط شخصی خود با خانواده و دوستان و سلامت جسمی فعلی خود راضی هستند (به ترتیب 83 و 82 درصد). سایر عناصر زندگی شخصی که پاسخ دهندگان از آنها راضی بودند شامل: سلامت روان (74٪) ، استقلال در تصمیم گیری خود (74٪) و حمایت از خانواده (71٪) بود.


علاوه بر این ، دو سوم شرکت کنندگان از زندگی خود به طور کلی ابراز رضایت می کنند ، در حالی که فقط 21٪ نارضایتی خود را ابراز داشتند و بقیه شرکت کنندگان در این مورد بی طرف بودند.
عوامل مرتبط با سلامتی بخش مهمی از خوشبختی و رفاه شرکت کنندگان در امارات متحده عربی است و بیش از 8 نفر از 10 متخصص (81٪) وضعیت کلی سلامت خود را خوب یا عالی ارزیابی می کنند.

خوشبختی و رضایت از کشور محل اقامت
شرکت کنندگان در امارات متحده عربی از بسیاری از عوامل مربوط به کشور محل اقامت خود مانند ایمنی و امنیت عمومی (89٪) ، در دسترس بودن خدمات (مانند آب آشامیدنی ، برق ، سوخت و غیره) (86٪) و در دسترس بودن مکان های تفریحی (مانند مراکز خرید ، پارک ها ، و غیره) (86٪)
عوامل دیگر شامل آب و هوای معتدل (84٪) ، محیط پاک (مانند هوا ، آب ، خیابان و غیره) (83٪) ، دسترسی به مراکز درمانی (77٪) و دسترسی به خدمات حمل و نقل عمومی (77٪) راضی بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز