تهران ۵.۹۹° كمينه ۵.۹۹°  بیشینه ۵.۹۹°
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
در ادامه مسدود شدن حساب ترامپ در توئیتر

حساب نزدیکان ترامپ در توئیتر بسته شد

شرکت توئیتر اعلام کرد حساب‌های کاربری شماری از نزدیکان رئیس جمهور آمریکا را به خاطر انتشار محتوای مخرب به طور دائم مسدود کرده است.
کد خبر: ۱۵۳۲۵
ترامپ و توئیتر
به گزارش پایگاه خبری معاصر به نقل از شرکت توئیتر، حساب‌های کاربری شماری از نزدیکان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را به‌خاطر اشتراک‌گذاری پیام‌های نادرست و تنش‌زا مسدود کرد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، توئیتر حساب کاربری «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ، «سیدنی پاول» وکیل سابق ترامپ و «ران واتکین» مدیر یک رسانه راست افراطی را به طور دائم مسدود کرده است.

سخنگوی این شرکت در توضیحی گفت: «ما به طور روشن اعلام کرده‌ایم که در برابر رفتارهایی که به‌طور بالقوه لطماتی را در پی داشته باشند، برخورد قاطع می‌کنیم و با توجه به دور جدید خشونت بالقوه‌ای که حول این رفتارها در روزهای آتی وجود دارد، حساب‌هایی که محتوای [تئوری توطئه] "کیو اِنان" را به اشتراک بگذارند به طور دائمی مسدود می‌کنیم».

طبق این تئوری توطئه که در میان گروه‌های راست‌گرای افراطی در آمریکا طرفدار دارد، دولتی مخفی در آمریکا وجود دارد که هدفش مقابله با دولت ترامپ است. این تئوری می‌گوید ترامپ در تلاش است نیروهای شر حزب دموکرات را برملا کند.

به نوشته هیل، مایکل فلین به طور آشکار یکی از حامیان تئوری توطئه کیو انان است و سیدنی پاول نیز اخیراً ادعاهایی درخصوص تقلب در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده و از تلاش‌های جریان‌هایی مخفی برای شکست ترامپ سخن گفته است.

فلین نیز که به جرم ادای شهادت دروغ در روند تحقیقات کنگره آمریکا به حبس محکوم شده بود، بعد از دریافت حکم عفو از سوی ترامپ، در جمع هواداران او سخنرانی کرده و از ادعای تقلب در انتخابات حمایت کرد.

بخش زیادی از هواداران ترامپ که روز چهارشنبه به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند از حامیان کیو انان بودند. گفته می‌‌شود این افراد قصد دارند دوم بهمن ماه روز تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا بار دیگر به کنگره حمله کنند.

در پی این حادثه، برخی شبکه‌های اجتماعی و دیگر بستر‌های موجود در فضای مجازی از جمله توئیتر، به این دلیل که وی هواداران خود را به ایجاد خشونت دعوت کرده، حساب‌های کاربری او را محدود یا مسدود کرده‌اند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز