تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
گزارش‌های جدید نشان می دهد

تخلفات شرکت دارویی فایزر و معرفی داروی تائید نشده

طبق اطلاعات جدیدی شرکت فایزر طی سالهای گذشته به دلیل تخلفات با بیش از ۴ میلیارد دلار جریمه روبرو شده که مهم ترین آن تبلیغ برای فروش داروهای تایید نشده بوده که بیش از ۳ میلیارد دلار است.
کد خبر: ۱۵۳۳۳
به گزارش پایگاه خبری معاصر به نقل از Violation tracker، در این اواخر واکسن کووید ۱۹ که با همکاری شرکت فایزر توسعه یافته خبرساز شده است. این نخستین واکسن تأیید شده در انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا برای تزریق به شهروندان بود. اما با شروع واکسیناسیون باگ های آن بیش از پیش نمودار شد. از زمان تزریق آن تاکنون موارد متعددی از بروز آلرژی و مرگ و میر در آمریکا و اروپا رصد شده که آخرین موارد آن مرگ دو سالمند در نروژ و یک پرستار ۴۱ ساله در پرتغال است. تمام این موارد حاکی از آن است که محصول شرکت فایزر با چالش‌هایی روبرو است.

در همین راستا اطلاعات وب سایت Violation trackerدرباره فایزر نشان می‌دهد این شرکت از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون با بیش از ۴ میلیارد و۷۱۲ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار جریمه روبرو شده است. براساس این گزارش جریمه مذکور مربوط به ۷۴ مورد تخلف از قوانین بوده است!

براساس دسته بندی این وب سایت، فایزر در ۲۱ سال گذشته ۱۰ مورد تخلف مربوط به خدمات درمانی داشته که شامل ترویج محصولات دارویی تأیید نشده است و بابت آن ۳ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۶۷۵ هزار دلار جریمه شده است.

همچنین این شرکت ۲۳ مورد تخلف مربوط به پیمانکاری دولت، ۱۰ مورد تخلف مربوط به ایمنی، ۶ تخلف مربوط به رقابت، ۱۹ تخلف مربوط به محیط زیست انجام داده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز