تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
خواستار شهردار واشنگتن؛

برقراری امنیت بیشتر در مراسم تحلیف بایدن

شهردار واشنگتن دی‌.سی حمله هواداران ترامپ به کنگره را «تهدید‌های جدید از سوی شورشیان تروریست داخلی» دانست و در نامه خود خواستار تمدید تدابیر امنیتی از روز دوشنبه این هفته تا تاریخ ۲۴ ژانویه (یعنی چهار روز بعد از مراسم تحلیف) شد.
کد خبر: ۱۵۴۴۱
در حالی که حمله چهار‌شنبه شب هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به ساختمان کنگره نگرانی‌هایی برای برخی مقام‌های آمریکایی به وجود آورده، «موریل بوزر» شهردار واشنگتن دی‌.سی هم در این خصوص ابراز نگرانی کرده و خواستار افزایش و تمدید تدابیر امنیتی تا زمان بر‌گزار جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب شده است.

به نوشته پایگاه خبری «یو.اس نیوز»، موریل بوزر در نامه‌ای که برای «چاد ولف»، سر‌پرست وزارت امنیت داخلی آمریکا نوشته عنوان کرد: «ما شدیداً بر این باور هستیم که با توجه به آشوب، مجروحات و کشته‌شدگانی که در جریان یورش‌ها به کنگره شاهد بودیم، پنجاه و نهمین مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در ۲۰ ژانویه نیازمند یک تدبیر بسیار متفاوت‌تر نسبت به تحلیف‌های گذشته است.»

شهردار واشنگتن در این نامه خواستار اعلان وضعیتی «قبل از فاجعه» برای این شهر شد و همچنین مجوز کمک از سوی دولت فدرال را نیز صادر کرد.

وی حمله هواداران ترامپ به کنگره را «تهدید‌های جدید از سوی شورشیان تروریست داخلی» دانست و در نامه خود خواستار تمدید تدابیر امنیتی از روز دوشنبه این هفته تا تاریخ ۲۴ ژانویه (یعنی چهار روز بعد از مراسم تحلیف) شد.

وی همچنین خواستار اعمال تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان کنگره و رد کردن درخواست‌ها برای بر‌گزاری تظاهرات در این شهر شد.

به نوشته این وبگاه خبری، نامه موریل بوزر روز شنبه این هفته تاریخ خورده اما روز یکشنبه (به وقت محلی) منتشر شده است.

این در حالی است که پیشتر پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» گزارش داده بود که در پی حمله به ساختمان کنگره، پلیس واشنگتن دی‌سی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته است. همچنین در پی این اقدام اطراف منطقه موسوم به «کاپیتول هیل» یا همان کنگره نیز حصار کشیده شد.

چهارشنبه شب بود که همزمان با بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

تا کنون شمار زیادی از مقامات سابق و کنونی آمریکا، حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره آمریکا را محکوم کرده‌اند و ترامپ را در این حادثه مقصر دانسته‌اند.

به همین دلیل برخی از قانونگذاران دموکرات و حتی جمهوریخواه خواستار استیضاح ترامپ شده‌اند. «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد امروز طی نامه‌ای به قانونگذاران آمریکایی اعلام کرد که طرح استیضاح ترامپ روز دوشنبه به صحن مجلس نمایندگان خواهد آمد
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز