تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
دیپلمات سابق کشور گفت:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران جنبه‌ کینه‌ورزی دارد

دیپلمات سابق کشور با تشریح دلایل وضع تحریم های جدید علیه ایران در روزهای آخر دولت ترامپ گفت: این موضوع جنبه‌های مختلفی دارد؛ جنبه‌های کینه‌ورزی، سیاسی و حتی هماهنگی با صهیونیست‌ها و مراکز قدرت از دلایل مختلف اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است.
کد خبر: ۱۵۸۴۱
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل ظهره‌وند دیپلمات سابق کشور درباره دلایل اتخاذ تحریم‌های جدید علیه ایران در روزهای آخر دولت ترامپ گفت: این موضوع جنبه‌های مختلفی دارد؛ جنبه‌های کینه‌ورزی، سیاسی و حتی هماهنگی با صهیونیست‌ها و مراکز قدرت از دلایل مختلف اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است.

وی با بیان اینکه دولت ترامپ سیلی از تحریم‌ها را در روزهای آخر دولت خود علیه ایران روا کرده است، اظهار کرد: ترامپ در وضعیت بسیار ناگواری قرار دارد و حتی با آمدن بایدن به کاخ سفید، بحث استیضاح جدی او مطرح است.

این دیپلمات با سابقه کشورمان ضمن اشاره به این موضوع که احتمال دارد مایک پمپئو در چهار سال بعد قصد دارد کاندید ریاست جمهوری شود، عنوان کرد: وزیر امور خارجه دولت ترامپ به دلیل رابطه تنگاتنگی که با صهیونیست‌ها دارد، با اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران، به نوعی به صهیونیست‌ها خوش خدمتی می‌کند.

وی از کینه ورزی دولت ترامپ علیه ایران گفت و بیان کرد: ترامپ و حلقه اصلی تیم او، شکست اصلی خود را ناشی از سیاست ایران و بی اعتنایی جمهوری اسلامی به آمریکا و مقاومت در این مسیر می‌داند و به همین دلیل تحریم‌ها علیه کشورمان جنبه‌های روانی و رفتاری دارد.

ظهره‌وند با تصریح بر اینکه تحریم‌های جدید در روزهای آخر دولت ترامپ نشان از بغض و کینه دولت ترامپ نسبت به ایرانیان است، در عین حال یادآور شد: ایران اساسا دیگر تحریم پذیر نیست و شکست ناپذیر است زیرا هر چه تحریم بود اعمال شد و کاری نبود که انجام نداده باشند.

وی افزود: این تحریم‌ها در چارچوب فرمان رئیس جمهور است و شرایط آن با تحریم‌هایی که با مصوبات کنگره به تصویب می‌رسد، متفاوت است. آمریکایی‌ها خیلی روی این تحریم‌ها نمی‌توانند حساب کنند و تنها به نوعی کارت چانه زنی خواهد بود که در اختیار بایدن خواهد بود هر چند نسبت به بایدن کینه دارند.

این دیپلمات با سابقه کشورمان به شرایط بایدن اشاره و بیان کرد: شرایط بایدن اصلا قابل مقایسه با اوباما نیست و پالس‌هایی که او برای آزاد کردن بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران می‌دهد، نمی‌تواند صادقانه باشد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز