تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
امروز (دوشنبه) در مراسمی با حضور وزیر صنعت؛

رونمایی از نخستین پیشرانه 3 سیلندر ‌ایران‌خودرو

همزمان با روز هوای پاک مراسم رونمایی از نخستین پیشرانه ملی سه سیلندر ایران خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۹۳۹
به گزارش پایگاه خبری معاصر، چهار نیاز اصلی ایران خودرو را بر آن داشت تا یک خانواده موتور جدید منطبق بر نقشه راه محصولات، طراحی و توسعه دهد.

این نیازها شامل کاهش مصرف سوخت با هدف دستیابی به دی اکسید کربن کمتر از ۱۳۵ گرم بر کیلومتر، ارتقای سطح آلایندگی به یورو ۶، بهبود عملکرد (توان و گشتاور) طبق نیاز مشتری برای تقویت رقابت پذیری و استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری مورد نیاز با به اشتراک گذاری قطعات فناوری و محصول بود.

بر پایه این گزارش، با مطالعه و مراجعه به ادبیات خودروسازی روز جهان برای پاسخگویی به نیازهای یاد شده که از اهداف کلیدی هر خودروسازی است، سه سناریوی راهبردی در خودروسازها سیاست‌گذاری شده است.

این سناریوها شامل برقی سازی در سطح سیستم، هوشمند سازی سیستم توقف و شروع حرکت خودرو، خودروی هیبریدی و در نهایت توسعه خودروهای تمام برقی، همچنین کاهش حجم موتور با بهبود عملکرد و توسعه موتورهای با سوخت پاک است.

ایران خودرو نیز با توجه به نقشه راه تدوین شده در هر سه حوزه برنامه‌هایی در دست اجرا دارد.

اتخاذ راهبردی طراحی و توسعه موتورهای کم حجم و پرقدرت، سه سیلندر با استفاده از فناوری هایی مانند توربو شارژ، تزریق مستقیم سوخت بنزین و تجهیز شده به انواع دیگر فناوری های روز، هر سه سیاست راهبردی ذکر شده را پشتیبانی می کند.

کاهش مصرف سوخت به پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، کاهش انتشار آلایندگی و رسیدن به اهداف استانداردی محیط‌زیست یورو ۶، استفاده بهینه از زیرساخت سوخت پاک گاز طبیعی، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از اثرات مضر آن و ایفای تعهدات ملی و بین المللی، چهار ویژگی کلی این طرح است.

آن زمان اعلام شد: به‌کارگیری این موتور جدید سه سیلندر کم مصرف، صرفه جویی ۶ میلیارد دلاری در سال به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز