تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
در یک پیام توئیتری مطرح شد

سفارتخانه‌های امارات و اسرائیل آغاز به کار کردند

دولت امارات متحده عربی از طریق شبکه توئیتر اعلام کرد که شورای وزیران این کشور یکشنبه 24 ژانویه 2021 با احداث سفارت امارات در تل‌آویو پایتخت اسرائیل موافقت کرده است.
کد خبر: ۱۶۴۹۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر، تنها اندکی پس از اعلام تصویب طرح احداث سفارت در تل‌آویو از سوی شورای وزیران امارات، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز یکشنبه پس از آن، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل امروز یکشنبه سفارت خود در ابوظبی را افتتاح کرده است.

دولت امارات متحده عربی در پیامی که در «توئیتر» منتشر کرد نوشت: در پی جلسه‌ای که به ریاست شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر، نایب رئیس دولت امارات و حاکم دبی برگزار شده شورای وزیران احداث سفارت دولت امارات متحده عربی در تل‌آویو در کشور اسرائیل را تصویب کرد».

 مراسم امضای معاهده صلح تاریخی میان دولت امارات متحده عربی و اسرائیل در 15 سپتامبر 2020 به میزبانی کاخ سفید برگزار شد و امارات و اسرائیل درباره عادی‌سازی روابط دو کشوربه توافق رسیدند.

به موجب این توافق امارات روابط دیپلماتیک، تجاری و اقتصادی را با اسرائیل که علیه این کشور وارد جنگ نشده است، برقرار می‌کند.

در پی سفر چند ماه پیش هیات اماراتی به تل‌آویو و امضای توافق‌نامه‌هایی، بنیامین نتانیاهو نتانیاهو اعلام کرد که کشورش متقابلا با امارات درخواست‌هایی را برای افتتاح سفارتخانه‌های دو کشور در ابوظبی وتل‌آویو مبادله کرده‌اند.

نخست وزیر اسرائیل همچنین روند برقراری صلح در زمینه‌های مختلف میان دو کشور را پر شتاب عنوان کرد.
دو هفته پیش وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد که امارات به دلیل پاندمی کرونا توافق مسافرت‌های بدون ویزا برای اسرائیلی‌ها را تا اول ژوئیه آینده به حالت تعلیق درآورده است.
این وزارتخانه افزود که اسرائیلی‌هایی که قصد مسافرت به امارات را دارند و همین‌طور شهروندان اماراتی که در صدد سفر به اسرائیل هستند، باید ویزا دریافت کنند.

امارات توافق برای سفر بدون ویزا با اسرائیل را به تصویب رسانده و قرار بود این توافق 30 روز پس از آن موقع به مورد اجرا گذاشته شود.


مترجم: محسن نوری
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز