تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
بامداد پنجشنبه؛

تماس بلینکن و اشکنازی درباره ایران

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» بامداد پنجشنبه با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۶۵۲۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، در این تماس تلفنی - که فعلا عالی‌رتبه‌ترین تماس بین مقام‌های واشنگتن و تل‌آویو در دولت جدید است - دو طرف درباره پاره‌ای از مسائل از جمله روابط دوجانبه، ایران و توافق‌های سازش گفت‌وگو کردند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «بلینکن و اشکنازی درباره حلقه صلح، تهدید ایران و دیگر مسائل صحبت کردند».

بر این اساس، اشکنازی ضمن تبریک به بلینکن بابت برگزیده شدن به عنوان وزیر خارجه آمریکا، ابراز اطمینان کرد که تل‌آویو و واشنگتن در مقابله با «تروریسم جهانی و تهدیدهای ایران» همکاری خواهند کرد.

به نوشته تایمز اسرائیل، وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنین توافق کردند گفت‌وگوها را ادامه داده و زمانی که محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری «کووید۱۹» اجازه داد، با یکدیگر دیدار کنند.

این پایگاه خبری نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بایدن اما هنوز از زمان تحلیف دولت جدید آمریکا، با هم گفت‌وگو نکرده‌اند.

بامداد امروز همچنین بلینکن در اولین نشست خبری خود، با تاکید بر لزوم بازگشت ایران به پایبندی به تعهدات برجامی، گفت از بازگشت به توافق هسته‌ای به عنوان بستری برای مذاکرات و توافق گسترده‌تر استفاده می‌کنند.

این تماس تلفنی در حالی انجام شد که پیشتر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از «یک مقام بسیار عالی‌رتبه اسرائیلی» گزارش داد: «اگر بایدن برنامه اوباما (توافق هسته‌ای با ایران) را اتخاذ کند، ما دیگر هیچ حرفی با او نخواهیم داشت».
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز