تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
یک مسئول ارشد امنیتی مغرب؛

خنثی‌سازی عملیات تروریستی علیه ارتش آمریکا

مدیر دفتر مرکزی تحقیقات قضایی مغرب گفت که دستگاه اطلاعاتی این کشور اطلاعاتی را به دفتر تحقیقات فدرال آمریکا درباره یک نظامی آمریکایی که در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ بازداشت شد، ارائه کرده بود.
کد خبر: ۱۶۵۴۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر، «حبوب الشرقاوی» مدیر دفتر مرکزی تحقیقات قضایی مغرب افزود که این اطلاعات خطر تروریستی علیه ارتش آمریکا را فاش کرد.

«کول بریجز» نظامی آمریکایی اواخر هفته گذشته در حالی‌ بازداشت شد که قصد اجرای عملیات تروریستی علیه بنای یادبود ۱۱سپتامبر ۲۰۰۱ در منهتن نیویورک را داشت. او همچنین اطلاعات حساسی از نظامیان آمریکایی در غرب آسیا را به عناصر داعش ارائه کرده بود.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، بریجز در سال ۲۰۱۹ وارد ارتش آمریکا شد. او سپس مجذوب تبلیغات داعش و افکار آن شد و در شبکه‌های اجتماعی حمایت خود از داعش در عراق و سوریه را اعلام کرد.

بریجز در اکتبر ۲۰۲۰ با یک کارمند سری دفتر تحقیقات فدرال آمریکا که خود را طرفدار داعش جا زده بود، از طریق شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کرد؛ کارمندی که قصد داشت از افکار این نظامی و میزان کمکی که سعی دارد به داعش ارائه کند، مطلع شود.

بریجز در این تماس‌ها اذعان کرد که آموزش‌هایی را به عناصر داعش برای اجرای حملات ارائه و حتی برای هدف قرار دادن ارتش آمریکا مشورت‌هایی به آن‌ها داده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز