تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
محققان در ژاپن پاسخ می دهند؛

آیا برای کاهش وزن باید شام را حذف کرد؟

احتمالا شما نیز توصیه‌های مرسوم برای کاهش وزن را شنیده باشید که باید صبحانه و ناهار بخورید اما شام نه و یا خیلی کم، اما مطالعه‌ای جدید که در مجله Nutrients منتشر شده، نشان می‌دهد که در مردان و زنان، حذف شام منجر به حداقل ۱۰ ٪ افزایش وزن می شود.
کد خبر: ۱۶۷۰۴
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از انتخاب، محققان در ژاپن داده‌های مربوط به زمان غذای بیش از ۲۵۰۰۰ دانشجوی دانشگاه را بررسی و اثرات حذف وعده‌های غذایی را ارزیابی کردند. در بازه زمانی مشاهده سه ساله، آن‌ها دریافتند که صرف شام بزرگترین پیش بینی کننده افزایش وزن و ایجاد چاقی متعاقب آن است، اما حذف صبحانه یا ناهار این ارتباطات را نشان نمی‌دهد. در مردان و زنان، حذف شام منجر به حداقل ۱۰ ٪ افزایش وزن شد.

 توشیکی موریاما، استاد مرکز بهداشت و مشاوره دانشگاه اوزاکا، یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: بسیاری از مطالعات نشان داده اند که ارتباطی بین دفعات کم غذا خوردن، به معنای کنار گذاشتن وعده‌های غذایی، و اضافه وزن وجود دارد. مطالعات به طور گسترده برای صبحانه مورد مطالعه قرار گرفته است، اما اغلب برای ناهار یا شام مورد بررسی قرار نگرفته است.

او می‌گوید، یک دلیل احتمالی ممکن است این باشد که اگر شام نمی‌خورید، احتمال افزایش کالری روز بعد بیشتر است. همچنین، ممکن است یک رابطه قوی بین کیفیت رژیم غذایی و حذف شام وجود داشته باشد. موریاما اضافه می‌کند، این بدان معنا نیست که وعده‌های دیگر غذایی مهم نیستند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز