تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
حاشیه های سومین روز جشنواره فیلم فجر

از اجرای ضعیف گبرلو تا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی

با گذشت سه روز از آغاز جشنواره فیلم فجر، تنها ۴۲ درصد بلیت‌های این جشنواره در سینماهای تهران به فروش رفته است، این جشنواره با حاشیه‌هایی همراه بود که در ادامه برخی از آن ها را مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۱۶۹۰۵
حاشیه‌های سومین روز جشنواره فیلم فجربه گزارش پایگاه خبری معاصر، سومین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حاشیه‌هایی همراه بود که در ادامه برخی از آن ها را مرور می‌کنیم.

 سانس اول جشنواره با نمایش فیلم سینمایی ابلق به کارگردانی نرگس آبیار همراه بود. فیلمی که اگرچه مردان نقش پررنگی در آن دارند اما می توان آن را اثری زنانه و حتی فمینیستی قلمداد کرد.

ابلق از آن دسته فیلم‌هایی است که حالت میانه ندارد، یا تماشاچی آن را می‌پسندد یا پس می‌زند. با همه این اوصاف نمی‌توان بازی‌های درخشان و کارگردانی کم اشتباهش را نادیده گرفت. 

از سوی دیگر، فیلم دوم سومین روز جشنواره فجر «تک تیرانداز» بود، فیلمی دفاع مقدسی و کاملا مردانه، بدون حضور حتی یک بازیگر زن. فیلمی که بر اساس زندگی شهید عبدالرسول زرین ساخته شده و بازنمایی رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های او بر پرده سینما غرورآفرین است. جالب اینکه تک تیرانداز تا امروز تنها فیلمی بوده که اهالی رسانه را تا پایان تیتراژ در سالن نگه داشته است، چرا که صداهای واقعی شهدا روی تیتراژ پخش شد. 

اجرای ضعیف محمود گبرلو در نشست رسانه‌ای فیلم‌ها موجب گلایه برخی اهالی رسانه شده است. او نه تنها در اداره نشست ناموفق بوده، بلکه حتی از خواندن سوال‌های مکتوب خبرنگاران عاجز است. عجیب اینکه در نشست فیلم «ابلق»، ‏بهرام رادان و مهران احمدی بازیگران فیلم کلمه‌ای صحبت نکردند و بدون گفتن حتی یک کلمه نشست را ترک کردند! 

از نکات جالب توجه، حضور دکتر مصطفی جلالی فخر، پزشک و منتقد سینما بود. او در این باره گفت: در برج میلاد آدم‌ها کنار هم نیستند و ارتفاع سقف زیاد است و این میزان خطر را کم می‌کند به شرطی که این موارد بیرون از سالن‌ هم رعایت شود، کسی ماسک خود را برندارد و عوامل سینما به کسانی که رعایت نمی‌کنند تذکر دهند. اگر این موارد همان‌طور که تاکنون رعایت شده، رعایت شود، جشنواره را با کمترین خطر سپری می‌کنیم.

این در حالی است که دکتر جلالی پیش‌تر به فارس گفته بود: حتی اگر یک انسان هم به خاطر برگزاری جشنواره یا رویدادی بمیرد، برگزاری آن رویداد موضوعیتی ندارد.

 
 عادل فردوسی‌پور که برای اکران فیلم «بی‌همه‌چیز» به جشنواره فیلم فجر رفته بود، بدون ماسک عکس یادگاری گرفت و پرویز پرستویی را در آغوش کشید که این نادیده گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی، با انتقاداتی همراه شد. او پس از این انتقادها، معذرت‌خواهی کرده و توضیح داده است: درست این بود که این کار را نمی‌کردم. مدت‌ها بود پرویزخان پرستویی را ندیده بودم. یک لحظه ناخوداگاه پروتکل‌ها فراموش شد. از این بابت عذرخواهی می‌کنم.

تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن، هنوز بیشتر بلیت فیلم‌ها در سینماهای تهران فروخته نشده است. بدین صورت که در مقابل ۷۱ هزار ۵۹ بلیت به فروش رفته، ۹۹ هزار و ۴۱ بلیت فروش نرفته وجود دارد. 

در حال حاضر، شیشلیک با ۱۱۳۲۱ بلیت، ابلق با ۱۰۹۱۲ بلیت و بی همه چیز با ۱۰۲۴۹ بلیت سه فیلم پرمخاطب جشنواره هستند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز