تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
به دلیل ترس از عدم متوقف کردن نوع خفیف کرونا

واکسیناسیون «آسترازِنسا» در آفریقا متوقف شد

آفریقای جنوبی، امروز برنامه واکسیناسیون کووید 19 شرکت آسترازِنسا انگلیس را پس از اینکه آمار نشان داد این واکسن حداقل محافظت در برابر یک نوع خفیف کرونا ایجاد می کند، متوقف کرد
کد خبر: ۱۷۲۵۱
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از خبرگزاری رویترز، در خبر نخست صفحه خود نوشت شوک واکسن: آفریقای جنوبی، عرضه واکسن «آسترازِنسا» را به دلیل ترس از عدم متوقف کردن نوع خفیف کرونا کنار گذاشت.

 آفریقای جنوبی، امروز برنامه واکسیناسیون کووید 19 شرکت آسترازِنسا انگلیس را پس از اینکه آمار نشان داد این واکسن حداقل محافظت در برابر یک نوع خفیف کرونا ایجاد می کند، متوقف کرد چراکه بیم آن می رود یک نبرد طولانی با این عامل بیماری زا شکل بگیرد.

محققان دانشگاه دانشگاه ویتواترزراند و دانشگاه آکسفورد اعلام کردند در بررسی ها واکسن آسترازِنسا، حداقل محافظت در برابر عفونت خفیف یا متوسط از نوع موسوم به گونه آفریقای جنوبی را در بین جوانان ایجاد کرده است.

اندرو پولار، محقق ارشد آزمایشات واکسن آکسفورد گفت: «این مطالعه تأیید می کند که ویروس همه گیر کرونا همانطور که انتظار می رفت، راه هایی برای ادامه گسترش در جمعیت واکسینه شده پیدا خواهد کرد.»

وزیر بهداشت آفریقای جنوبی اعلام کرد عرضه این واکسن متوقف خواهد شد و دولت منتظر توصیه های دانشمندان برای انجام بهترین کار خواهد ماند.

آفریقا، امید زیادی به واکسن آسترازِنسا داشت زیرا این واکسن ارزان و ذخیره سازی و انتقال آن از واکسن فایزر آسان تر بود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز