تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
دکتر ابراهیم سلمانی از یزد؛

واکسیناسیون کووید۱۹ در یزد آغاز شد

نخستین مرحله واکسیناسیون فقط ویژه پرسنل ICU بیمارستان مرجع درمان کووید ۱۹ در یزد آغاز شد.
کد خبر: ۱۷۲۷۴
به گزارش پایگاه خبری معاصر، دکتر ابراهیم سلمانی از یزد، با اشاره به اهمیت آغاز نخستین مرحله واکسیناسیون کرونا در این استان، اظهار کرد: این مرحله واکسیناسیون فقط ویژه پرسنل ICU بیمارستان مرجع درمان کووید ۱۹ در یزد انجام می‌شود.

وی با بیان واکسن کرونا طی دو مرحله به پرسنل تزریق می‌شود، افزود: در این مرحله ۴۰۰ دوز واکسن برای ۲۰۰ نفر از پزشکان، پرستاران، نیروهای خدماتی و پرسنل بخش کرونایی بیمارستان شهید صدوقی پیش بینی شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با بیان این‌که اسامی پرسنل مشغول در بخش کرونایی پیش از این به وزارتخانه اعلام شده است، گفت: فرآیند تزریق واکسن و اولویت بندی انجام آن از سوی وزارتخانه ابلاغ و همزمان با سراسر کشور در دستور کار علوم پزشکی یزد قرار گرفت.

سلمانی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی هفته آینده دیگر بخش‌های کرونایی بیمارستان های استان تحت پوشش فرآیند واکسیناسیون کووید ۱۹ قرار می‌گیرند.

وی در پایان با بیان این‌که ماندگاری این واکسن روسی در بدترین حالت یک سال برآورد شده است، تأکید کرد: رعایت دستور العمل های بهداشتی و استفاده از ماسک تا پایان واکسیناسیون لازم و ضروری است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز