تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
توسط شماری از تروریست‌های مظنون به همکاری با داعش؛

حمله به شرق کنگو 10کشته برجای گذاشت

شماری از تروریست‌ها در حمله به روستایی در جمهوری دموکراتیک کنگو 10 نفر را کشتند و چندین نفر دیگر را نیز ربودند.
کد خبر: ۱۷۲۷۶
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع محلی، در این حمله که در آن مهاجمان از قمه استفاده می‌کردند، جمعه شب در روستای «مابوله» در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر«بنی» رخ داد. یکی از بازماندگان این قتل عام گفت: «مهاجمان بدون هیچ دلیلی 10 نفر را کشتند.»

مقامات محلی یک گروه مسلح اوگاندایی به نام نیروهای ائتلاف دموکراتیک (ADF) که از دهه 90 میلادی در شرق کنگو فعال است را مقصر این حادثه قلمداد می‌کنند.

 بر اساس آمار سازمان ملل متحد، این گروه سال گذشته حدود 850 نفر را به قتل رساند. حملات تلافی جویانه علیه غیرنظامیان از زمان آغاز عملیات ارتش علیه گروه نیروهای ائتلاف دموکراتیک در نوامبر سال 2019 به شدت افزایش یافته است.

یک مقام شهر بنی با تایید این حمله گفت که این کشتار کار گروه نیروهای ائتلاف دموکراتیک بوده است. این گروه مظنون به همکاری با تروریست‌های داعش است.

چندی قبل نیز حملات  تروریستی به شرق جمهوری دموکراتیک کنگو ۵۷ غیرنظامی را به کام مرگ کشاند. این حملات در منطقه بی ثبات در ایالت  «کیوو » اتفاق افتاد و اتهام‌ها درباره عوامل آن بار دیگر متوجه گروه تروریستی نیروهای ائتلاف دموکراتیک (آی دی اف) شد. منطقه بنی در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو به مثلث مرگ شهرت دارد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز