تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
در نشست خبری انجمن آسیب‌شناسی ایران مطرح شد

مطب‌ها باید رایگان برای تشخیص کرونا اقدام کنند

نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران گفت: در اختیار قرار گرفتن کیت تشخیص سریع کرونا در مطب ها جایگاهی در کنترل بیماری ندارد و منبع درآمد برای این مراکز ایجاد می شود.
کد خبر: ۱۷۸۷۵
مطب‌ها باید رایگان برای تشخیص کرونا اقدام کنندبه گزارش پایگاه خبری معاصر به نقل از ایرنا، دکتر فرید کرمی روز پنجشنبه در یک نشست خبری که در محل انجمن آسیب شناسی ایران برگزار شد، افزود: مطب ها باید رایگان اقدام به تشخیص کرونا از بیماران خود کنند در غیر اینصورت برای همه بیماران ضروری نیست و فقط باعث افزایش درآمد مطب ها می شود.

وی اظهار داشت: تشخیص تست کرونا باید در آزمایشگاه ها انجام شود و روش سریع تشخیص کرونا در مطب ها درست نیست و به رسالت کاری آزمایشگاه ها آسیب می زند و همه بیماران نیاز به آزمایش کرونا ندارند.

کرمی همچنین از دخالت متخصصان علوم پایه در کار آزمایشگاه ها انتقاد کرد و گفت: متخصصان علوم پایه شامل انگل شناس، حشره شناس، میکروب شناس و غیره مجاز به دریافت مهر نظام پزشکی نیستند و پایه پزشکی ندارند که در آزمایشگاه ها فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: متخصصان پاتولوژی مسوول اداره کردن و فعالیت در آزمایشگاه ها هستند و متاسفانه برخی از آزمایشگاه ها توسط متخصصان علوم پایه اداره می شود که سررشته ای در پزشکی ندارند. در واقع با سلامت مردم بازی می کنند.

نایب رئیس انجمن اظهار داشت: این کار غیر قانونی است و کسی که در آزمایشگاه کار می کند باید متخصص پاتولوژی بوده و دوره پزشکی را گذرانده باشد، تشخیص درست بیماری باعث کاهش مراجعه مردم به مراکز درمانی و پایین آمدن هزینه های کمرشکن می شود که باید توسط افراد متخصص انجام شود.

کرمی خاطرنشان کرد: اداره کردن برخی از آزمایشگاه ها توسط متخصصان علوم پایه به معضل اصلی تبدیل شده و در واقع جان مردم را به خطر می اندازند.

به گفته کرمی، ارائه خدمات تشخیصی به بیماران توسط افراد غیر متخصص از توسعه بخش آری پاتولوژی جلوگیری می کند و از وزارت بهداشت می خواهیم که به این قضیه ورود کند.

محمد علی برومند عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این نشست گفت: تشخیص کرونا در مطب ها قابل توجیه نیست و ما باید به کنترل اپیدمی کرونا کمک کنیم نه اینکه بر مشکلات بیافزائیم.

وی اظهار داشت: همچنین تعرفه هر تست کرونا که در آزمایشگاه ها ۳۰ هزار تومان است منطقی نبوده و باید اصلاح شود زیرا بسیاری از این مراکز با توجه به شرایط اقتصادی موجود دچار آسیب های زیادی شده و حتی برخی از آنها ورشکسته یا تعطیل شده اند و واقعی نبودن تعرفه تا نیز بر مشکلات می افزاید.

برومند تاکید کرد: بسیاری از دستگاه‌های آزمایشگاه ها نیز به تعمیر دارند و برای این کار پول نیست. کیت های مصرفی در این مراکز افزایش می یابد در حالیکه تعرفه ها واقعی تیست.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز