تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
با حضور معاون اول رییس جمهور در کردستان؛

فعالیت منطقه آزاد تجاری بانه از امروز آغاز شد

فعالیت منطقه آزاد تجاری بانه صبح امروز شنبه ( 2اسفند ماه ) با حضور معاون اول رییس جمهور در کردستان آغاز شد.
کد خبر: ۱۷۹۵۳
فعالیت منطقه آزاد تجاری بانه از امروز آغاز شدبه گزارش پایگاه خبری معاصر، اسحاق جهانگیری، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی اظهار کرد: منطقه ویژه بانه یک فرصت ویژه برای توسعه سرمایه‌گذاری است و افراد دوره طولانی معافیت مالیاتی خواهند داشت و تسهیلات خاصی برای صادرات و واردات آن در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد که سرمایه‌گذاران با هدف صادرات می‌توانند به این مناطق ویژه اقتصادی روی بیاورند.

جهانگیری ادامه داد که در جای جای ایران واحدهای موفق تجاری در مناطق ویژه مشغول به فعالیت هستند و به قطب‌های ‌گوناگون اقتصادی مبدل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد که مرز باشماق از مرزهای مهم تجاری ایران است و حجم واردات و صادرات در کشور بسیار تاثیرگذار است پس باید توجه بیشتری به این پایانه شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: وقتی یک دستگاه به عنوان مسئول اصلی در پایانه مرزی نیست موجب تداخل کارها می‌شود ولی تصمیم به مسئول شدن اداره راه در این زمینه گرفته شد.

وی درپایان یادآور شد که به شدت در این مقطع پروژه‌هایی همانند ساماندهی مرز باشماق در کشور نیازمندیم و امیدوارم در مدت زمان کوتاهی این مرز ارتقا یابد که هم تجار و هم کامیونداران از این مرز استفاده مناسب کنند.

ایجاد پروژه‌های کشاورزی و آبیاری مدرن یکی از بحث‌هایی است که دولت نگاه ویژه‌ای به آن دارد و در تولید محصول باکیفیت، بیشتر و صرفه جویی در مصرف آب بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: جهت گیری توسعه کردستان در بخش کشاورزی مناسب و درست است و کارهای ارزشمندی که در گلخانه‌ها و آبیاری مدرن صورت گرفته نمونه‌های بسیار زیبا و کار آمد در بخش کشاورزی است.

جهانگیری بانه را از شهرهای استراتژیک منطقه ذکر و عنوان کرد: منطقه ویژه فرصت مهمی برای سرمایه گذاری است که با هدف سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال از یک سری قوانین مستثنی شده است و اکنون برخی از مناطق ویژه در کشور به بعد بسیار مهم اقتصادی تبدیل شده اند و امید است  این فرصت برای برای کردستان هم به یک قطب اقتصادی تبدیل شود.

منطقه ویژه بانه با مهیا کردن 2000 فرصت شغلی آغار به کار می کند

محمد زاده معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در بانه اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک در بخش ایجاد زیرساخت ها و حمایت از صنایع کوچک در حال حاضر بهره برداری از 825 شهرک و ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه را بر اساس مصوبه هیات دولت بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه یکی از این 9 منطقه است افزود: این منطقه با 85 هکتار و در فاز عملیاتی 35 هکتار با هزینه بالغ بر 25 میلیارد تومان اعتبار برای زیر ساخت و ایجاد 2000 فرصت شغلی فعالیت خود را از امروز آغاز خواهد کرد.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی بیان کرد: در این منطقه اقتصادی زیر ساخت ها مهیا شده و امروز واگذاری زمین به 10 متقاضی در زمینه کولرگازی، پوشاک، لوازم خانگی و ... انجام می شود.

وی ادامه داد: منطقه بانه با توجه به موقعیت اقلیمی در 7 کیلیومتری مرز سیرانبند قرار دارد و فرصت مطلوبی برای کالاهای صادرات محور به کشورهای همسایه به ویژه اقلیم کردستان عراق دارد و مراودات خوبی در این زمینه شروع شده است.

محمدزاده بیان کرد: این منطقه در تقسیم بندی های جهانی، نسل سوم مناطق ویژه محسوب شده و دارای معافیت های مالیاتی، گمرکی و نیروی انسانی مستثنی از قوانین کار بوده و می تواند به عنوان فرصت اقتصادی بسیار مناسبی برای کردستان و کشور باشد.

وی یادآور شد: در استان کردستان 29 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد که این تعداد 20 عدد در حال بهره برداری است و 9 عدد باقی مانده نیز با کمبود زمین مواجه است و در حال مکان یابی برای آن ها هستیم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز