تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
رئیس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت:

صدور کارت هوشمند سلامت دستمایه مجرمان

رئیس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا بیان کرد؛ صدور کارت هوشمند سلامت دستمایه مجرمان برای کلاهبرداری از شهروندان شده است.
کد خبر: ۱۸۰۶۶
به گزارش پایگاه خبری معاصر، سرهنگ دوم علی‌محمد رجبی اظهارکرد: کلاهبرداران و مجرمان سایبری تلاش دارند با روش‌های مختلف مخاطبان را قانع کنند که برای استفاده از تخفیف‌های ویژه خدمات درمانی با واریز چند ۱۰۰هزار تومان در طرح کارت هوشمند سلامت ثبت‌نام کنند.

 رئیس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه صدور کارت هوشمند سلامت دستمایه مجرمان برای کلاهبرداری از شهروندان شده است، خاطرنشان کرد: مجرمان در پی تماس با شهروندان و اعلام اینکه کارگزار بیمه هستند و دادن اطلاعات اولیه از شهروندان از آنان می‌خواهند برای دریافت کارت هوشمند سلامت اقدام کنند و در صورت اهمال در این خصوص بیمه آن‌ها قطع می‌شود.

وی افزود: «خدمات دندانپزشکی، ازکشیدن و پر کردن گرفته تا لمینت، ایمپلنت، ارتودنسی، روکش، جرم‌گیری، عصب‌کشی و جراحی‌، دندان‌های مصنوعی، جراحی‌های زیبایی، زنان و زایمان، لنز، عینک، مشاوره، روانشناسی، مغز و اعصاب قلب و عروق، سونوگرافی، ام آر آی، اندوسکوپی، فیزیوتراپی شامل کارت هوشمند بیمه سلامت می‌شود، ۸۰ درصد مراکز دولتی و خصوصی درمانی تحت پوشش ما هستند و شما می‌توانید با ۶۰ درصد تخفیف از خدمات آن‌ها استفاده کنید» از تبلیغاتی است که مجرمان سایبری هنگام تماس با شهروندان انجام می‌دهند تا شهروندان نسبت به دریافت کارت هوشمند سلامت تمایل پیدا کنند.

رجبی یادآور شد: کارت هوشمندی که بعدا از طریق پیک برای این افراد ارسال و هزینه آن هم دریافت می‌شود، جعلی است و ارزشی ندارد و در نهایت یک بیمه معمولی تکمیلی است که در بسیاری از مراکز درمانی هم اعتبار ندارد.

رئیس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به مردم تاکید کرد: مردم توجه کنند چنانچه با بیمه شدگان تماس تلفنی گرفتند و خود را نماینده یا کارگزار بیمه معرفی و مشخصات آنان را اعلام کردند و از آنان خواستند برای دریافت کارت بیمه سلامت اقدام کنند و هزینه آن را که رقم زیادی نیست را پرداخت کنند، این تماس از سوی کلاهبرداران و شیادان است.

وی یادآور شد: بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت هیچ‌گونه بازاریابی تلفنی ندارند و تماس‌های تلفنی با محتوای صدور کارت هوشمند یا بیمه تکمیلی سلامت، کلاهبرداری است و به هیچ عنوان مورد تأیید این دو سازمان بیمه‌ای نیست.

به گزارش پایگاه خبری پلیس رجبی گفت: سایت پلیس فتا مرجعی کامل برای اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری است و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند همچنین شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز