تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
در صحن مجلس؛

وزارت نفت مکلف به ارائه گزارش میزان صادرات نفت به مجلس شد

نمایندگان مجلس وزارت نفت را مکلف کردند که هر ماه گزارش مقدار صادرات نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های اصلی را به کمیسیون های برنامه و بودجه و انرژی مجلس و دیوان محاسبات کشور ارائه کند.
کد خبر: ۱۸۵۴۴
به گزارش پایگاه خبری معاصر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نوبت دوم نشست علنی بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰، امروز- یکشنبه-  با رای موافق به بند هزینه ای  الف تبصره یک هیات نظارت صندوق توسعه ملی را مکلف کردند میزان مطالبات این صندوق از دولت را به تفکیک تسهیلات ریالی و ارزی و زمان سررسید آنها، رسیدگی و تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰ و هر سه ماه یک بار پس از آن به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور گزارش دهد.

دولت موظف است کلیه تسهیلات سررسید شده دریافتی خود از صندوق توسعه ملی را براساس گزارش هیات نظارت از محل سهم دولت از مازاد یک میلیون بشکه صادرات مذکور در این بند از محل ردیف ۱۰۳۰۰۰-۶ جدول شماره(۸) پیوست این قانون پرداخت کند.

بر این اساس گزارش هزینه‌کرد وجوه مربوط به سهم شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های دولتی تابعه وزارت نفت هر سه ماه یک بار توسط وزارت نفت به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزرات امور اقتصادی و دارائی(خزانه داری کل کشور) و دیوان محاسبات کشور ارائه می شود.

وزارت نفت مکلف است هر ماه گزارش مقدار صادرات نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی و فرآورده های اصلی و فرعی نفتی و گازی و ارز حاصل و همچنین وصولی آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور اقتصادی و دارائی(خزانه داری کل کشور)، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور ارائه کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز