تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی

300 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بدهی دولت به سازمان بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: نحوه پرداخت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب مجلس به تامین اجتماعی مشخص نشده است.
کد خبر: ۱۸۷۲۲
بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان استبه گزارش پایگاه خبری معاصر، اکبر شوکت در خصوص مصوبه جدید مجلس مبنی بر افزایش بودجه برای پرداخت بدهی سازمان تأمین اجتماعی گفت: این مصوبه از سوی نمایندگان به تصویب رسید اما مشخص نیست چه شرکت‌هایی را قرار است در قبال ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین اجتماعی به این سازمان واگذار کنند.

وی افزود: بودجه مربوط به همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز از همین اعتبار تأمین خواهد شد و در مجموع ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تأمین اجتماعی به تصویب رسیده است.

شوکت با اشاره به اینکه بدهی جاری به سازمان سالیانه ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: این در حالی است که در لایحه بودجه در نهایت ۱۰ هزار میلیارد تومان بدین منظور در نظر گرفته شده است.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی افزود: قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود و اگر حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب طی چند سال گذشته پرداخت می‌شد تاکنون دولت بدهی‌های خود را تسویه کرده بود اما متأسفانه این اتفاق رخ نداده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده و از این پس نحوه پرداخت این مبلغ به رایزنی‌های مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و مسئولان ذیربط با دولت بستگی دارد.

شوکت ادامه داد: امیدواریم در سال پایانی دولت حداقل چند شرکت پرسود و همچنین معدن در قبال بدهی‌ها به تأمین اجتماعی واگذار شود. در غیر این صورت اگر دولت بخواهد چند شرکت کم بازده و ورشکسته را به تأمین اجتماعی بدهد، هیچ سودی برای ما نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ۴ تا ۵ ماه باقیمانده از دولت را برای رایزنی و دریافت ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرصت دارد، تصریح کرد: اگر این زمان بگذرد در دولت بعدی بعید می‌دانم بتوانیم این اعتبار را به دست آوریم.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز