تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
رئیس سازمان چای گیلان؛

میزان عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت چای در بازار است

رئیس سازمان چای گیلان با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای، اظهار کرد: نرخ اعلام شده تنها قیمت تضمینی بوده و میزان عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت چای در بازار است.
کد خبر: ۱۸۷۷۲
به گزارش پایگاه خبری معاصر، حبیب جهانساز شامگاه چهارشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای، اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس، شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی قیمت تضمینی چای را تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد: حداقل هزینه‌های تولید، متوسط تولید سالانه، نرخ تورم، رابطه معامله و همچنین حق سود متناسب چایکاران، مؤلفه‌های تعیین قیمت تضمینی چای است

رئیس سازمان چای افزود: قیمت خرید چای درجه یک بر اساس ابلاغیه امسال، شش هزار و ۶۹۰ تومان اعلام شده که نسبت به سال گذشته ۴۵.۴ درصد افزایش داشته است.

جهانساز با اشاره به افزایش ۴۴.۷ درصدی قیمت خرید تضمینی چای درجه ۲، ادامه داد: قیمت تضمینی چای درجه ۲، چهار هزار و ۷۸۱ تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه مبنای محاسبه و تعیین قیمت تضمینی چای بر اساس تولیدات و عملکرد چایکاران گیلان و مازندران است، تصریح کرد: بخشی از درآمد چایکاران صرفاً بر اساس نرخ تضمینی نیست.

رئیس سازمان چای کشور تأکید کرد: این کار برای افزایش تولیدات و بهره وری کشاورزانی است که پایین‌تر از میزان متوسط، تولید می‌کنند تا علاوه بر افزایش تولید درآمد بیشتری نیز کسب کنند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز