تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا؛

آمریکا از نتیجه جلسه شورای حکام درباره ایران رضایت دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که آمریکا از نتیجه جلسه شورای حکام «رضایت دارد» و افزود: ما با تمایلی زیاد به خواست ایران برای همکاری به نحوری که منجر به پیش رفتی معتبر و عینی شود، امیدوار خواهیم بود.
کد خبر: ۱۸۸۲۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از پایگاه خبری المانیتور، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه پس از گزارش ها درباره اینکه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس پیش نویس قطعنامه علیه ایران را که اوایل هفته جاری در اختیار اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار داده بودند، پس گرفته اند، گفت: تروئیکای اروپا(آلمان، انگلیس و فرانسه) با حمایت کامل آمریکا به این نتیجه رسیدند که بهترین راه حمایت از روند فعالیت های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خودداری از پیش برد پیش نویس آن قطعنامه بود.
پرایس گفت که آمریکا از نتیجه جلسه شورای حکام «رضایت دارد» و افزود: ما با تمایلی زیاد به خواست ایران برای همکاری به نحوری که منجر به پیش رفتی معتبر و عینی شود، امیدوار خواهیم بود. 
پرایس همچنین درباره روابط کشورش با ایران بیان کرد: ما به وضوح گفته ایم که آماده مشارکت در گفتمانی سازنده هستیم. این پیشنهادیست که روی میز بوده است. 

اظهرات پرایس درباره پیش نویس این قطعنامه  اروپایی در پی این مطرح می شود که خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داده بود که تروئیکای اروپا در حمایت از طرح آمریکا علیه ایران، پیش نویس یک قطعنامه را به شورای حکام آژانس ارائه دادند که در آن نسبت به آنچه عدم شفافیت هسته ای از سوی ایران عنوان شده، به شدت ابراز نگرانی شده است.

مقامات روسیه ارائه پیشنویس این قطعنامه را احمقانه و یک اقدام سیاسی خطرناک توصیف کرده و خواستار رفتار مسئولانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درقبال برجام شده اند.

عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه کشورمان نیز تاکید کرد که تصویب قطعنامه علیه ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها تهدیدی علیه دیپلماسی خواهد بود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز