تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
به دنبال اطفای حریق مرز مشترک ایران و افغانستان صورت گرفت

قدردانی مسئولان افغانستان از جمهوری اسلامی ایران

والیان ولایت فراه و هرات افغانستان و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این کشور طی پیام‌هایی از اقدامات صورت گرفته برای اطفای حریق در مرز مشترک به طور ویژه تشکر کردند.
کد خبر: ۱۸۹۲۴
قدردانی مسئولان افغانستان از جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش پایگاه خبری معاصر، قتالی والی هرات، جاهد والی فراه و صدیقی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در افعانستان، از اقدامات صورت گرفته برای اطفای حریق در مرز مشترک به طور ویژه تشکر کردند.

به گزارش معاصر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، والی هرات ضمن سپاسگزاری از اعزام نیروهای امدادی و خودروهای آتش‌نشانی از سمت خراسان جنوبی گفت: شما همواره در روزهای این چنینی در کنار ما هستید.

والی فراه نیز اظهار کرد: به واسطه اقدامات و هماهنگی‌های خوب‌تان، کمک‌ها به موقع رسید.

وی با تشکر از حضور استاندار در محل وقوع حادثه افزود: اقدامات‌تان موثر بود و آتش خاموش شد. از اقدام جمهوری اسلامی ایران بسیار سپاسگزارم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در افعانستان نیز با تاکید بر اینکه اثرات این اقدامات در رابطه دو کشور برجسته است تصریح کرد: اعزام خودروهای آتش‌نشانی و مدیریت مناسب و سریع بحران در اطفای حریق در حداقل زمان ممکن، جای تشکر دارد.

به گزارش ایسنا، آتش‌سوزی در گمرک ابونصر فراهی افغانستان در مجاورت پایانه مرزی ماهیرود خراسان جنوبی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه روز گذشته بر اثر حریق مخازن سوخت روی داد و با تلاش ۶ و نیم ساعته آتش‌نشانان و کمک نیروهای امدادی کشورمان مهار شد.

حریق به دلیل حجم بالای مخازن سوخت موجود در منطقه همچنین وزش باد رو به گسترش بود و با درخواست والی فراه افغانستان از استاندار خراسان جنوبی، نیروهای کمکی به گمرک مرزی این کشور اعزام شدند.

همچنین نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان در پایانه مرزی ماهیرود خراسان جنوبی به منظور جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی بازارچه مرزی افغانستان، از بارهای صادراتی تخلیه شد و کامیون‌های صادراتی ایران و افغانستان به داخل خاک کشور برگشت داده شدند تا از هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی عصر روز گذشته در منطقه مرزی ماهیرود حضور یافت و عملیات اطفای حریق در مرز مشترک ایران و افغانستان را از نزدیک بررسی کرد. هنوز علت آتش‌سوزی مخازن سوخت به علت آن که در داخل خاک افغانستان بوده، اعلام نشده و در دست بررسی است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز