تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
بیمارستان فارابی آماده باش است؛

مصدومان چهارشنبه سوری بیشتر چه ساعاتی به بیمارستان مراجعه می کنند؟

جلسه مجازی کمیته مدیریت خطر حوادث و پدافند غیرعامل بیمارستان فارابی با حضور مدیران این بیمارستان برگزار شد و خود را برای پذیرش احتمالی مصدومان حوادث چهارشنبه سوری آماده کردند.
کد خبر: ۱۹۰۹۷
به گزارش پایگاه خبری معاصر، علی اکبر عسگری مسئول واحد مدیریت خطر حوادث و پدافند غیرعامل بیمارستان فارابی با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و شب چهارشنبه سوری به بیان نکاتی در این مورد پرداخت.،

وی گفت: بیشترین مراجعه مصدومان به اورژانس بیمارستان فارابی در شب چهارشنبه آخر سال بین ساعت ۱۹ تا ۲۱ است. به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا با مدیریت صحیح از ایجاد ازدحام در درمانگاه اورژانس پیشگیری کنیم. به ویژه که با همه گیری ویروس کرونا مواجه هستیم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

عسگری همچنین گزارشی از مراجعه مصدومان چهارشنبه سوری به بیمارستان فارابی در ۶ سال اخیر ارائه و ابراز امیدواری کرد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از تجمع در شب چهارشنبه سوری، مصدومان و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی کاهش پیدا کند.

مسئول مدیریت حوادث و پدافند غیر عامل بیمارستان فارابی از تمهیدات مسئولان این بیمارستان برای مدیریت حضور رسانه‌ها و جلوگیری از تجمع خبرنگاران و عکاسان در اورژانس، تعیین بیمارستان معین برای واحد رادیولوژی، حضور کارشناسان تجهیزات پزشکی برای رفع نقص‌های احتمالی، تأمین نیاز دارویی اورژانس و اتاق‌های عمل، کوتاه کردن مدت زمان فرآیند پرداخت‌های مالی و نصب علائم راهنما برای راهنمایی بیماران در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد.

عسگری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به گزارش بازدید ایمنی ارزیابان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران از بیمارستان فارابی اشاره و اظهار داشت: گزارش ارزیابان از سطح ایمنی بیمارستان مثبت بود و خوشبختانه توانستیم امتیاز خوبی را در این زمینه کسب کنیم. تنها موردی که نیاز به اصلاح دارد سامانه اعلام و اطفا حریق و نصب دتکتورها است که آن هم به ترتیب اولویت در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

همچنین بر اساس تاکید معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، باید گزارش حوادث در سریع‌ترین زمان ممکن برای این معاونت ارسال شود.

وی همچنین برگزاری یک دوره آموزشی آشنایی کارکنان با مواد پرتوزا را از برنامه‌های واحد مدیریت حوادث و پدافند غیر عامل این بیمارستان دانست.

علی طباطبایی عضو هیئت علمی گروه چشم پزشکی و رئیس بخش اورژانس بیمارستان فارابی نیز به همکاری بسیار خوب واحدها در چهارشنبه سوری سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: امیدواریم امسال با کاهش تعداد مصدومان این شب مواجه باشیم. اما باید هوشیار بود زیرا ممکن است که به دلیل کاهش مسافرت‌های نوروزی، مصدومان سال ۹۹ بیشتر از مصدومان سال گذشته باشند. بنابراین باید برای شب چهارشنبه آخر سال جاری تدابیر و هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز